Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Lactatacidos verkar ju rätt troligt, tänk att nånstans i bakhuvudet fanns det där och kliade, att jag hört talas om nåt sånt. Men, att ingen av de läkare jag träffat kommit på tanken att nämna det är ju fantastiskt irriterande! Då är det ju med andra ord

Det är faktiskt ffa inom obstetriken man tycker att laktacidos pga fysisk ansträngning (värkarbetet) är angeläget. Man provtar laktat från bebisens huvud och är det för högt -> akut kejsarsnitt. Men det kan bli falskt högt iom mammans laktatproduktion som

MH, skulle det kunna vara "Postural hypotension"?

Efter målgång upphör den venösa muskelpumpen i benen samtidigt som pulsen snabbt sjunker. Detta leder sammantaget till blodtrycksfall och ev. svimningskänslor. Boten är i så fall att lägga sig ner med föt

Bah, JE!
Jag har fött två barn, utan medicinsk smärtlindring och det var en baggis jämfört med årets Bellmansstafett! 🙂

(För MIG, med MINA förutsättningar får jag väl tillägga för att inte trampa nån på tårna.)
Mjölksyra när man föder barn? Inte jag!

Jag har gjort lumpen under tio månader. Det är längre än en graviditet.

Anna, med all respekt för Dina prestationer, men kroppen bildar laktat vid minsta syrebrist i cellerna i kroppen. Blir förlossningen utdragen, med mycket värkarbete men föga resultat, syns syrebristen och laktatbildningen ordentligt, främst hos barnet. De

Vad är jag inne på för forum?

"fun"beat

Tss, trådar kapas till höger och vänster av barfotamaffian och lchf:are men när det börjar talas förlossningar reagerar folk!

Hahaha...
Vill bara påpeka att det inte var JAG som började prata förlossningar, trots att det står mig nära.
Men jag har väldigt svårt att prata förlossning som prestation i samma mening som idrottsprestation, för mig är det två HELT olika saker. Att jä