Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningonöjd med dagen insats.
You need to log in to create posts and topics.

12

hade förväntat mig att jag skulle förbättrat min hastighet mer sen förra gången jag sprang. visade sig att jag bara sprang fem sekunder snabbare per km. tränar för att springa midnattsloppet.

I början sprang jag mest på måfå, men nu när jag har ett mål

Fem sekunder per kilometer => drygt 105 sekunder på ett halvmarathon. Inte att förakta!

"Bara 5 sekunder" är inte dåligt. (Beroende på hur långt du sprang:-) )

5 km

En halvsekund på 100m... Det skulle många 100m-löpare jubla över att förbättra sig på under en hel seniorkarriär...

Man förbättrar sig inte varje gång man tränar, det går som en börskurva, ibland upp, ibland ner... Poängen är väl att trenden ska peka neråt efter en längre tid! 🙂

grejen är att jag har laddat hem ett träningsprogram någon gjort här på funbeat och försöker följa det. Och när jag inte höll tiden tyckte jag att jag lite dålig, men med lite perspektiv så kanske jag fattar att jag inte kan följa någon annans egengjorda

Gör Ditt eget löparprogram, Mata! Följ "tänket" i någon annans program, men lägg upp det efter Dina förutsättningar. Det har jag gjort hela tiden (är inne på mitt tredje program nu) och det funkar bra. Vissa bakslag får man räkna med, men det är bara att

Ohh, det låter läskigt att följa tider på nån annans träningsprogram! Följa träningspass är en sak, men utvecklingen av visst mängd träning känns väldigt indivduell!

Har man t.ex löptränat för innan men haft ett uppehåll så kommer man nog ikapp snabbare

5 sekunder per km skulle jag vara väldigt nöjd med om jag vore du. Det är ju nästan en minut per mil. Det är inte illa. Det är bara att fortsätta i samma stil så kapar du 5 sekunder till snart.

12