Quote from Guest on 26 June 2008, 10:27hade förväntat mig att jag skulle förbättrat min hastighet mer sen förra gången jag sprang. visade sig att jag bara sprang fem sekunder snabbare per km. tränar för att springa midnattsloppet.
I början sprang jag mest på måfå, men nu när jag har ett mål
hade förväntat mig att jag skulle förbättrat min hastighet mer sen förra gången jag sprang. visade sig att jag bara sprang fem sekunder snabbare per km. tränar för att springa midnattsloppet.
I början sprang jag mest på måfå, men nu när jag har ett mål
Quote from Lotta W on 26 June 2008, 10:37Fem sekunder per kilometer => drygt 105 sekunder på ett halvmarathon. Inte att förakta!
Fem sekunder per kilometer => drygt 105 sekunder på ett halvmarathon. Inte att förakta!
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 10:38"Bara 5 sekunder" är inte dåligt. (Beroende på hur långt du sprang:-) )
"Bara 5 sekunder" är inte dåligt. (Beroende på hur långt du sprang:-) )
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 10:395 km
5 km
Quote from Denice Nissi on 26 June 2008, 10:40En halvsekund på 100m... Det skulle många 100m-löpare jubla över att förbättra sig på under en hel seniorkarriär...
En halvsekund på 100m... Det skulle många 100m-löpare jubla över att förbättra sig på under en hel seniorkarriär...
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 10:42Man förbättrar sig inte varje gång man tränar, det går som en börskurva, ibland upp, ibland ner... Poängen är väl att trenden ska peka neråt efter en längre tid! 🙂
Man förbättrar sig inte varje gång man tränar, det går som en börskurva, ibland upp, ibland ner... Poängen är väl att trenden ska peka neråt efter en längre tid! 🙂
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 10:43grejen är att jag har laddat hem ett träningsprogram någon gjort här på funbeat och försöker följa det. Och när jag inte höll tiden tyckte jag att jag lite dålig, men med lite perspektiv så kanske jag fattar att jag inte kan följa någon annans egengjorda
grejen är att jag har laddat hem ett träningsprogram någon gjort här på funbeat och försöker följa det. Och när jag inte höll tiden tyckte jag att jag lite dålig, men med lite perspektiv så kanske jag fattar att jag inte kan följa någon annans egengjorda
Quote from Catharina Brattlin on 26 June 2008, 10:47Gör Ditt eget löparprogram, Mata! Följ "tänket" i någon annans program, men lägg upp det efter Dina förutsättningar. Det har jag gjort hela tiden (är inne på mitt tredje program nu) och det funkar bra. Vissa bakslag får man räkna med, men det är bara att
Gör Ditt eget löparprogram, Mata! Följ "tänket" i någon annans program, men lägg upp det efter Dina förutsättningar. Det har jag gjort hela tiden (är inne på mitt tredje program nu) och det funkar bra. Vissa bakslag får man räkna med, men det är bara att
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 10:48Ohh, det låter läskigt att följa tider på nån annans träningsprogram! Följa träningspass är en sak, men utvecklingen av visst mängd träning känns väldigt indivduell!
Har man t.ex löptränat för innan men haft ett uppehåll så kommer man nog ikapp snabbare
Ohh, det låter läskigt att följa tider på nån annans träningsprogram! Följa träningspass är en sak, men utvecklingen av visst mängd träning känns väldigt indivduell!
Har man t.ex löptränat för innan men haft ett uppehåll så kommer man nog ikapp snabbare
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 10:555 sekunder per km skulle jag vara väldigt nöjd med om jag vore du. Det är ju nästan en minut per mil. Det är inte illa. Det är bara att fortsätta i samma stil så kapar du 5 sekunder till snart.
5 sekunder per km skulle jag vara väldigt nöjd med om jag vore du. Det är ju nästan en minut per mil. Det är inte illa. Det är bara att fortsätta i samma stil så kapar du 5 sekunder till snart.