Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har sista månaden börjat får värk i ena sidan efter att jag joggat. Kan eventuellt börja kännas i slutet av pass på 45 min - 1 tim. Känns sedan efteråt och dagen efter.
Värken sitter på vänster sida av kroppen högst upp på Bäckenet (man kanske även sä

Jag har från och till haft ganska mycket problem med höften, speciellt när jag sprungit ovanligt långa pass eller ökat på träningen lite för snabbt. Jag har haft hjälp av sjukgymnast, mest för att utesluta allvarligare saker, och jobbat med att stärka mus

Det är svårt att diagnostisera utan att träffas, min rekommendation är att du träffar någon sjukgymnast. Försök hitta någon som har OMT/idrottsmedicinkompetens. Just den kombinationen brukar vara bra! Det kan vara så att du kört på för mycket i nya skorna

Träningsvärk (därav stelhet) i längsgående ryggmusklerna och/eller serratus. Skippa "sjukgymnasten" och ta i tu med ett helkroppstäckande stretchingprogram. Ett sådant program tar ca. 30-45 min. att köra igenom. Kör varannan dag.

Anders: Om det är serratus anterior du menar, så sitter då min under skulderbladet och fram mot de övre nio revbenen. Har lite svårt att se att den skulle ge smärta nere vid höftkammen.
Kan säkert vara bra med stretching, men om man inte vet vad som är fe

Jag rekommenderar också sjukgymnast eller liknande. För min del var problemet en låsning i ryggen som var relativt enkel att få ordning på.