Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOnt baksida knä
You need to log in to create posts and topics.

Ja, förutsatt att man hittar den där braiga människan då förstås. Jag inser nu att det va lite väl äppelkäckt skrivet av mig. Det tog mig tre år att hitta nån som verkligen orkar bry sig och som är duktig på just mitt problem. Att hon råkar bo i Stockholm

Jag måste meddela att mitt knä känns mycket bättre.
Det jag har lärt mig är att man inte ska vara rädd för att exprimentera med inställningarna på cykeln.
Jag fick den osäkra diagnosen löparknä hos sjukgymnasten. Men kände väldigt lite när jag sprang.

Hej på er...
Hur har det gått med era onda knän?
Sitter själv just nu med ont på utsida knä - tittar man på bilden (utsida knä) så är det muskelfäste mellan nr 8 och nr 14.
Har ni hittat lösningen på era problem?

nix har inte löst mitt problem men det blir inte värre , så man kan undra vad som orsakar det!!!!
tror som någon har skrivit att man är otränad på detta...

Jag flyttade fram sadeln och löste biffen. I samband med det behövde jag också justera sadelns höjd eftersom jag kom längre fram.

när jag körde för ett par veckor sedan fick jag inte ont och jag cyklade 7,8 mil i ganska kuperad väg.
så i mitt fall så värkar det att jag var otränad för jag har inte haft ont sen dess:-)

Jag sänkte min sadel!! och det verkar som det hjälpte...Kan det vara så att man har olika längd på sina ben? Såg det var någon som nämnde det här ovan...

Det jag fått lära mig är att benen normalt inte är lika långa. På en normal människa är skillnaden dock så liten att det normalt inte ställer till några problem. Men vid cykling av längre distanser så är det väl fullt möjligt att det blir problem antar ja

tror man kan sitta för långt bak då man har ont i baksida knä. Ont i framsida beror ofta på att man sitter långt fram.

mitt förslag är att man konsulterar en duktig cykelförsäljare eller bättre, någon som tränar/tävlar på elitnivå.

jag har fått stråla

Hjälper det fortfarande med lite lägre sadel?
Mitt högra knä har blivit lite surt på mig under helgens cyklande. Det vänstra känner jag inget av om jag inte är där och trycker. Sitter vid position 11, 12 (fast på utsidan), dvs vid 8 och lite där ovan.