Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningont baksidan av låren
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Jag undrar om någon har ett tips till mig angående mina onda ben! Jag började jogga i mars efter flera års uppehåll. Jag har hållit igång bra hela våren och sommaren men börjar bli less på mina onda ben som gör sig påmind nästan hela tiden. Jag har i

Kör styrketräning... Risken är att när man börjar så kommer kondisen snabbare än muskelstyrka.
Kör baksida lår/hamstring och vader så skall det nog fungera bra.

Kallstretcha baksidan 3 gånger om dagen 3*20 sekunder så ser du nog resultat rätt snabbt.

Öv

Varannan dag framför teven med kroppen som vikt:
(1) Höftlyft på ett ben (se ExRx.net)
(2) Squats (se ExRx.net)
(3) Vadhävningar
(4) Tänj ( "stretcha" ) baksida lår och vad.

Åh, tack! Jag har tänkt i massa banor som att vet är fel underlag, eller fel skor eller fel på mina ben så jag behöver sjukgymnastik men inte att det kan avhjälpas med styrketräning! Det där med att kondisen kommer fortare än styrkan visste jag inte, och

Jag har också haft ont i baklåren hela sommaren och kunde inte förstå vad om var fel tills jag en dag även fick ont i skinkan. Då gick det upp för mig att det onda nog kom från ryggen. Jag gick till en kiropraktor med bra rykte och blev 500 spänn fattigar

Jag håller med föregående talare, Malin. Jag har haft problem med vänster baksida på låret och den muskeln fäster på lite olika ställen som jag inte visste. Gå till en kiropraktor och be dom kolla på det. Jag går dit regelbundet nu och tycker det är alla

E du stel eller låst i höft e rygg kanske benen inte kan pendla fritt bakåt. då kan kroppen kompensera genom att hamstring o vad jobbar mer.

Jag har liknande problem men har efter hjälp av en sjukgymnast fått verktyg att jobba med. Mitt problem är att jag svankar lite för mkt och istället för att använda kraft från rumpan så använder jag baksidan och då blir den väldigt trött och smärtar. Jag

Vilken intressant läsning! Jag tar till mig allt ni skriver och ska absolut kolla upp med en kiropraktor. Jag är lång och får lätt ont i ryggen om jag inte tränar och håller igång och som jag skrev tidigare så har jag även haft ischias (både den formen so

Gå till Access Rehab - de är duktiga på löpare!