Quote from Guest on 4 May 2008, 11:28Oj, var jag har ont i ändan, det svider när jag bara tittar på sadeln. Jag cyklade i måndags lite över 26 km, men det var jobbigt enormt motvind. Jag vet inte hur man ska göra att slippa få ont i. Det är ingen roligt att cykla...
Har ni några bra tips????
Oj, var jag har ont i ändan, det svider när jag bara tittar på sadeln. Jag cyklade i måndags lite över 26 km, men det var jobbigt enormt motvind. Jag vet inte hur man ska göra att slippa få ont i. Det är ingen roligt att cykla...
Har ni några bra tips????
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 11:38som jag ser det har du 3 alternativ: smörja häcken, byta sadel eller helt enkelt vänja dig.
som jag ser det har du 3 alternativ: smörja häcken, byta sadel eller helt enkelt vänja dig.
Quote from Bengt Askerfelt on 4 May 2008, 11:49Några alternativ till- cykelbyxor med vaddering om du inte redan har det samt när du cyklar- försök ändra position ibland, ställ dig upp ibland, lyft gumpen lätt i en nerförsbacke och lätta på trycket från sadeln.
Vad har du för cykel och sadel?
Några alternativ till- cykelbyxor med vaddering om du inte redan har det samt när du cyklar- försök ändra position ibland, ställ dig upp ibland, lyft gumpen lätt i en nerförsbacke och lätta på trycket från sadeln.
Vad har du för cykel och sadel?
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 14:20Det enda som funkar är att cykla, cykla, cykla, man vänjer sig till slut. Men sen kan man alltid ha små knep, som sagts...att stå i uppförsbackar, byta sittställning, cykelbyxor, gelsadelöverdrag, sen tycker jag att det är skönare med en smalare sadel ock
Det enda som funkar är att cykla, cykla, cykla, man vänjer sig till slut. Men sen kan man alltid ha små knep, som sagts...att stå i uppförsbackar, byta sittställning, cykelbyxor, gelsadelöverdrag, sen tycker jag att det är skönare med en smalare sadel ock
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 14:23Gelsadelöverdrag är bra för primärvården.
Gelsadelöverdrag är bra för primärvården.
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 14:41Vad har du för slags cykel och vad för slags sittställning har du? Racer/sportstil eller nåt annat?
Sitter du lagom högt? Sitter du för högt kan det hända att du glider lite med rumpan på sadeln varje gång du tar ett tramptag och då gör det verkligen ont
Vad har du för slags cykel och vad för slags sittställning har du? Racer/sportstil eller nåt annat?
Sitter du lagom högt? Sitter du för högt kan det hända att du glider lite med rumpan på sadeln varje gång du tar ett tramptag och då gör det verkligen ont
Quote from Camilla Höög on 4 May 2008, 14:48I början av säsongen gör det ont även kortare sträckor. Det slutar efter några veckor.
Se till att ha ordentliga cykelbyxor (och självklart inga underkläder under) och lagom höjd på sadeln så du inte tiltar bäckenet vid varje tramptag. Vid längre sträckor
I början av säsongen gör det ont även kortare sträckor. Det slutar efter några veckor.
Se till att ha ordentliga cykelbyxor (och självklart inga underkläder under) och lagom höjd på sadeln så du inte tiltar bäckenet vid varje tramptag. Vid längre sträckor
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 14:51Vanlig "Pattesalva" är kanon att ha i gullegumpen.
Vanlig "Pattesalva" är kanon att ha i gullegumpen.
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 14:52Vitt vaselin funkar perfekt det med.
Och ja, inga trosor under för de skaver bara.
Vitt vaselin funkar perfekt det med.
Och ja, inga trosor under för de skaver bara.
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 20:17Tack alla tips! Jag har cykelbyxor med vaddering, inga trosor under, smalsadel, mjuktöverdrag, men inget hjälper. Jag ska testa vaselin nästa gång. Är det svårt att tvätta bort den vaselinen???? Det är väl så att, bara bita ihop ock köra vidare, man vänje
Tack alla tips! Jag har cykelbyxor med vaddering, inga trosor under, smalsadel, mjuktöverdrag, men inget hjälper. Jag ska testa vaselin nästa gång. Är det svårt att tvätta bort den vaselinen???? Det är väl så att, bara bita ihop ock köra vidare, man vänje