Quote from Guest on 11 February 2008, 11:57när jag är ute och springer får jag fruktansvärt ont i axlarna. beror det på att jag spänner axlarna när jag springer?
när jag är ute och springer får jag fruktansvärt ont i axlarna. beror det på att jag spänner axlarna när jag springer?
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 12:07kort svar: ja 🙂 Jag hade samma problem i början när jag började springa.
kort svar: ja 🙂 Jag hade samma problem i början när jag började springa.
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 12:20Jo, jag också. Slappna av. 🙂
Fram med bröstet, ner med axlarna. Korrekt, stolt hållning i allmänhet.
Jo, jag också. Slappna av. 🙂
Fram med bröstet, ner med axlarna. Korrekt, stolt hållning i allmänhet.
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 13:22kan också va att du behöver hjälp med flåset och därför höjer axlarna för att underlätta "forcerad andning".
får du samma problem vid lugna pass?
kan också va att du behöver hjälp med flåset och därför höjer axlarna för att underlätta "forcerad andning".
får du samma problem vid lugna pass?
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 14:24Hade inte nån tipsat här om att slappna av i händerna så slappnar resten av kroppen också av? Inklusive andning och annat. Låt inte fingrarna nudda varandra, låt händerna hänga som på tork.
Funkar för mej, tills jag får håll-känning och måste krama en ste
Hade inte nån tipsat här om att slappna av i händerna så slappnar resten av kroppen också av? Inklusive andning och annat. Låt inte fingrarna nudda varandra, låt händerna hänga som på tork.
Funkar för mej, tills jag får håll-känning och måste krama en ste
Quote from Urban Nilsson on 11 February 2008, 14:34Kramar den tillbaka? Blir det inte tungt?
Kramar den tillbaka? Blir det inte tungt?
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 14:40>Kramar den tillbaka? Blir det inte tungt?
Du tänker så här?
http://tinyurl.com/2vnbssNä det här är en liiiiiiten liten liten liten liten sten som kan bo i min hand 🙂
>Kramar den tillbaka? Blir det inte tungt?
Du tänker så här?
http://tinyurl.com/2vnbss
Nä det här är en liiiiiiten liten liten liten liten sten som kan bo i min hand 🙂
Quote from Camilla Höög on 11 February 2008, 15:45Håll inte något i händerna (skräckexempel där folk joggar med vattenflaska och mobil i händerna!), undvik ryggsäck, ha händerna öppna utan att spänna dem.
Håll inte något i händerna (skräckexempel där folk joggar med vattenflaska och mobil i händerna!), undvik ryggsäck, ha händerna öppna utan att spänna dem.
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 16:19det är samma sak med lungt och högt tempo. det onda kommer fram lättare på väglöpning än i skogen.
det är samma sak med lungt och högt tempo. det onda kommer fram lättare på väglöpning än i skogen.
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 15:46Samma problem här med axlarna!
Men som orienterare är det inte lätt att släppa karta och kompass. De behövs liksom för att ta sig runt.....Det är bara till att härda ut. Men jag har oxå märkt att ju längre in på säsongen jag kommer desto mindre ont gör
Samma problem här med axlarna!
Men som orienterare är det inte lätt att släppa karta och kompass. De behövs liksom för att ta sig runt.....
Det är bara till att härda ut. Men jag har oxå märkt att ju längre in på säsongen jag kommer desto mindre ont gör