Quote from Guest on 27 June 2008, 13:44Har för några veckor sedan fått ont i baksidan av vänster lår. Har försökt att vila 1 vecka och smörjt med counterpain men det verkar inte släppa. Igår sprang jag trots allt milen. Det gör som mest ont när jag springer uppför en backe eller går upp. Känns
Har för några veckor sedan fått ont i baksidan av vänster lår. Har försökt att vila 1 vecka och smörjt med counterpain men det verkar inte släppa. Igår sprang jag trots allt milen. Det gör som mest ont när jag springer uppför en backe eller går upp. Känns
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 13:54Min erfarenhet av baksida lår är att det tar tid. Jag sträckte mig för några år sen när jag stretchade efter ett vinterpass och blev inte helt symtomfri förrän efter några månader.
Vad jag kom ihåg så försökte jag att undvika det som gjorde ont och försök
Min erfarenhet av baksida lår är att det tar tid. Jag sträckte mig för några år sen när jag stretchade efter ett vinterpass och blev inte helt symtomfri förrän efter några månader.
Vad jag kom ihåg så försökte jag att undvika det som gjorde ont och försök
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 14:24Att döma av tidigare inlägg här på FB verkar ont i baksida lår (oftast vänster!) vara en ganska vanlig åkomma bland löpare, men jag har hittills inte hört en konkret förklaring till orsaken eller någon bra lösning på problemet.
Jag har själv gått hos na
Att döma av tidigare inlägg här på FB verkar ont i baksida lår (oftast vänster!) vara en ganska vanlig åkomma bland löpare, men jag har hittills inte hört en konkret förklaring till orsaken eller någon bra lösning på problemet.
Jag har själv gått hos na
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 14:32Att det just är vänster lår - kan det inte bero på att löpare (oftast) springer på vänster sida av vägen, där vägen lutar mest på vänster sida? Bara en liten fundering. Snedbelastning?
Att det just är vänster lår - kan det inte bero på att löpare (oftast) springer på vänster sida av vägen, där vägen lutar mest på vänster sida? Bara en liten fundering. Snedbelastning?
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 17:17Jag har problem med mina baksidor sen i höstas. Det kommer speciellt om jag springer kombinationen långt och lite högre tempo, t ex om jag kör långa intervaller eller för fort på långpassen. Skittråkigt. Jag har varit hos naprapat i veckan och enl honom k
Jag har problem med mina baksidor sen i höstas. Det kommer speciellt om jag springer kombinationen långt och lite högre tempo, t ex om jag kör långa intervaller eller för fort på långpassen. Skittråkigt. Jag har varit hos naprapat i veckan och enl honom k
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 21:25Jodå, problem med vänster baksida här med... strange!
Jodå, problem med vänster baksida här med... strange!
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 21:37har ni stretcha bakbenen då ? för de är väldigt viktigt
har ni stretcha bakbenen då ? för de är väldigt viktigt
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 21:56Ok det verkar som att det är ett fall för sjukgymnasten då.
Ok det verkar som att det är ett fall för sjukgymnasten då.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 21:57daniel du kan ju stretcha hemma själv du kan hitta bra stretchövningar
daniel du kan ju stretcha hemma själv du kan hitta bra stretchövningar
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 23:25Jag tror som Mica på styrketräning. Men då gäller det att träna både framsida och baksida. Stretching är ju aldrig fel det heller.
Det kan som Mica också skriver vara att muskeln krampar och det måste lösas upp, tex med ström (TENS). Men då behöver man n
Jag tror som Mica på styrketräning. Men då gäller det att träna både framsida och baksida. Stretching är ju aldrig fel det heller.
Det kan som Mica också skriver vara att muskeln krampar och det måste lösas upp, tex med ström (TENS). Men då behöver man n