Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i ena hälen - desperat
You need to log in to create posts and topics.

Jag har stora problem med min högra häl. Jag har haft problem till och från ett par år men kunde träna från början av december till mitten av februari då jag sprang ca 3 ggr i veckan, totalt drygt 3 mil/vecka. Sedan dess har jag knappt kunnat springa och

Kanske möjligtvis att uppsöka en läkare?

🙂

Jo, jag har faktiskt en tid om 2 veckor (ingen högprioriterad skada inom sjukvården direkt). Men, jag tänkte att kanske någon av alla löpare på detta forum hade något ytterligare förslag på "behandling" som man fått tips på från t ex en läkare, som h

Jag är ju ingen erfaren löpare, men min instikt skriker vila, ingen löpning förrän du vet vad det är för fel. Promenader i lugn takt möjligtvis. Men i bästa fall så är det inget långvarigt problem och då har du missat två veckors löpning. I värsta fall är

Förlåt, morgontrött, du vilade kanske redan? *skakar på huvudet*

Då har jag inget annat vettigt att säga. 🙂

L-G, prova att använda "hälsenetendinos" som sökord här på FB så hittar Du en massa bra saker.

Tycker det låter som nåt sånt?

L-G, håller med om att du nog bör gå till läkaren med tillägget: Om du får ett nonsenssvar av läkaren av typen "Ja spring inte om du får ont av det, här är lite voltaren, iväg med dig nu" sök idrottsläkare, sjukgymnast(gärna med erfarenhet av idrottare) e

Håller absolut med om att du skall söka hjälp från en läkare som har mer vana av att hålla på med idrottsproblematik. Du bör ju också kolla exakt vad det är du har, kanske är det något annat än vad vi på forumet tror...

Jag har haft irriterad hälsena och

Tack till er alla för tips och råd. Jag har ju lite panik p g a att jag tänkte stå på startlinjen den 5:e juni men har nu insett att det inte kommer att gå (om det inte sker något under inom kort). Det är nog bara att vila från löpning men fortsätta med e

Har haft liknade problem med hälen och för mig blev det ortopediska inlägg kombinerat med exentrisk tåhävning. Jag kan tipsa om att använda en ryggsäck med ca. 8L vatten (4*2L pet) så blir effekten bättre men detta kan man göra först efter att ha hållit p