Quote from Funbeat user on 13 February 2012, 22:08Låt någon opartisk/neutral titta på vad du äter å dricker varje dag så kommer det att ge sig omedelbums......å vill du inte det så tack å adjö?!
Låt någon opartisk/neutral titta på vad du äter å dricker varje dag så kommer det att ge sig omedelbums......å vill du inte det så tack å adjö?!
Quote from Funbeat user on 14 February 2012, 08:03Tre teorier:
1) Ja, det är vätskebrist. Ofta är det ju dock inga kopiösa mängder man behöver få i sig, kanske drygt 0,5 liter per timme.
2) Erfarenhet. Innan jag fick riktig struktur och vana på min träning gav den ofta ont i huvudet. Numera är det väldig
Tre teorier:
1) Ja, det är vätskebrist. Ofta är det ju dock inga kopiösa mängder man behöver få i sig, kanske drygt 0,5 liter per timme.
2) Erfarenhet. Innan jag fick riktig struktur och vana på min träning gav den ofta ont i huvudet. Numera är det väldig
Quote from Funbeat user on 14 February 2012, 08:27Det är lätt att man spänner sig på löpbandet.
Bandets hastighet tvingar en att hålla en given fart, både på gott och på ont.
Ibland passar inte den valda hastigheten utan ökar eller minskar man hastigheten ack så lite så kan det kännas mycket bättre och
Det är lätt att man spänner sig på löpbandet.
Bandets hastighet tvingar en att hålla en given fart, både på gott och på ont.
Ibland passar inte den valda hastigheten utan ökar eller minskar man hastigheten ack så lite så kan det kännas mycket bättre och
Quote from Funbeat user on 14 February 2012, 08:34en sådan där vanlig kommentar om ont i huvudet är väl axlar, att man höjer dem och skapar en spänning som stiger en åt huvudet 😉
och om du har ont i ryggen kanske du kompenserar hållningen genom axlarna
lr nåt
spekulationer...
en sådan där vanlig kommentar om ont i huvudet är väl axlar, att man höjer dem och skapar en spänning som stiger en åt huvudet 😉
och om du har ont i ryggen kanske du kompenserar hållningen genom axlarna
lr nåt
spekulationer...
Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 06:59Jag har också huuvudvärksproblem. Kommer ibland och jag har experimenterat och funderat under flera år påmorsaken. Stress, spänningar, hjärntumör, brist på något. Nu kan jag i alla fall säga att efter träning kombinerat med för lite vätska så kommer den g
Jag har också huuvudvärksproblem. Kommer ibland och jag har experimenterat och funderat under flera år påmorsaken. Stress, spänningar, hjärntumör, brist på något. Nu kan jag i alla fall säga att efter träning kombinerat med för lite vätska så kommer den g
Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 07:03Andra huvudvärkar jag har svarar dåligt på värktablett, men den som - numera sällan - kommer efter träning, försvinner ofta snabbt med tablett.
Andra huvudvärkar jag har svarar dåligt på värktablett, men den som - numera sällan - kommer efter träning, försvinner ofta snabbt med tablett.
Quote from Hans Pontusson on 18 February 2012, 10:15Ansträngningsutlöst huvudvärk (exercised induced headache) är inte så ovanligt.Kolla länkarna:
http://www.medscape.com/viewarticle/410862_5
http://www.livestrong.com/article/308135-how-to-prevent-an-exercise-induced-migraine/
Ansträngningsutlöst huvudvärk (exercised induced headache) är inte så ovanligt.Kolla länkarna:
http://www.medscape.com/viewarticle/410862_5
http://www.livestrong.com/article/308135-how-to-prevent-an-exercise-induced-migraine/
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 12:01Britt Andersson: tack för länkar. Jag lider av precis samma sak, men det kommer enbart av löpning, aldrig av cykel tex. Jag provar att mota med x vätska och 1g Treo innan. Ibland funkar det, men oftast inte. Det är en av anledningarna att jag helst aldrig
Britt Andersson: tack för länkar. Jag lider av precis samma sak, men det kommer enbart av löpning, aldrig av cykel tex. Jag provar att mota med x vätska och 1g Treo innan. Ibland funkar det, men oftast inte. Det är en av anledningarna att jag helst aldrig
Quote from Hans Pontusson on 18 February 2012, 16:02Samma här- föredrar kvällspass för att sova när huvudvärken slår till. Inbillar mej dock att perioder när jag tränat mej i bättre form kan jag överraskas av att inte få huvudvärk varje gång - alltså- ju mer träning desto bättre:-)
Sedan kan jag också klar
Samma här- föredrar kvällspass för att sova när huvudvärken slår till. Inbillar mej dock att perioder när jag tränat mej i bättre form kan jag överraskas av att inte få huvudvärk varje gång - alltså- ju mer träning desto bättre:-)
Sedan kan jag också klar
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 17:02Kanske kan vara din hållning när du springer, att du spänner dig. Vid cykling har du ju uppenbarligen en helt annan hållning.
På cykeln kommer (iaf jag) man inte upp i samma puls som vid löpning. Får du huvudvärk lika ofta vid löpning i lägre tempo?
Kanske kan vara din hållning när du springer, att du spänner dig. Vid cykling har du ju uppenbarligen en helt annan hållning.
På cykeln kommer (iaf jag) man inte upp i samma puls som vid löpning. Får du huvudvärk lika ofta vid löpning i lägre tempo?