Quote from Guest on 12 April 2010, 10:40När jag springer på elljusspår brukar jag få ont på insidan av smalbenet. Ungefär en decimet ovanför ankeln. Det känns som det är en kniv som sticker för varje steg jag tar. Vad kan det vara och framförallt vad kan man göra åt det? Känns inte direkt som a
När jag springer på elljusspår brukar jag få ont på insidan av smalbenet. Ungefär en decimet ovanför ankeln. Det känns som det är en kniv som sticker för varje steg jag tar. Vad kan det vara och framförallt vad kan man göra åt det? Känns inte direkt som a
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 10:50Kan vara benhinnorna. Googla så hittar du mängder med tips.
Kan vara benhinnorna. Googla så hittar du mängder med tips.
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 11:07Om du är helt helt smärtfri efteråt eller om du bara stannar så är det exakt samma som jag dragits med. Lutar åt "compartment syndrome".
Betydligt mildare nu efter 7-8 månader med ett par viloperioder i början och löpning i sakta mak bara ett par gånger
Om du är helt helt smärtfri efteråt eller om du bara stannar så är det exakt samma som jag dragits med. Lutar åt "compartment syndrome".
Betydligt mildare nu efter 7-8 månader med ett par viloperioder i början och löpning i sakta mak bara ett par gånger
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 13:21Har samma. Kommit till och ifrån. Har det mest på höger ben.
Tror de har med att jag har ganska snea fötter i samband med många vrickningar. Var precis ute och sprang och kände av det. Är värre i uppförsbackar. Efteråt så strethade jag ut det med att sätt
Har samma. Kommit till och ifrån. Har det mest på höger ben.
Tror de har med att jag har ganska snea fötter i samband med många vrickningar. Var precis ute och sprang och kände av det. Är värre i uppförsbackar. Efteråt så strethade jag ut det med att sätt
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 14:39Låter som "compartment syndrome". Är du mycket hård/spänd på det området? Har samma problem, har blivit bättre med pronationsinlägg och töjövningar, dock ej helt besvärfri. Om man ej är van löpare (som jag) måste man ta det väldigt lugnt i början, kanske
Låter som "compartment syndrome". Är du mycket hård/spänd på det området? Har samma problem, har blivit bättre med pronationsinlägg och töjövningar, dock ej helt besvärfri. Om man ej är van löpare (som jag) måste man ta det väldigt lugnt i början, kanske
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 15:46"Ungefär en decimet ovanför ankeln. Det känns som det är en kniv som sticker för varje steg jag tar. Vad kan det vara och framförallt vad kan man göra åt det?"
Sitt på en stol, ej nysprungen eller nyss cyklat, eller något (dvs lugn och fin). Sätt tummen
"Ungefär en decimet ovanför ankeln. Det känns som det är en kniv som sticker för varje steg jag tar. Vad kan det vara och framförallt vad kan man göra åt det?"
Sitt på en stol, ej nysprungen eller nyss cyklat, eller något (dvs lugn och fin). Sätt tummen
Quote from Susan Hartley on 13 April 2010, 07:20Det bästa är ju att kolla upp det ordentligt hos idrottsläkare, sjukgymnast eller naprapat om det inte går över. Oavsett vad det är du har så är den vanligaste orsaken till din typ av ont överbelastning. Underbenen har utsatts för en stressnivå som den in
Det bästa är ju att kolla upp det ordentligt hos idrottsläkare, sjukgymnast eller naprapat om det inte går över. Oavsett vad det är du har så är den vanligaste orsaken till din typ av ont överbelastning. Underbenen har utsatts för en stressnivå som den in
Quote from Funbeat user on 11 December 2010, 08:53Har precis samma symptom. Dessutom hittar jag en punkt stor som em femma som ömmar.
Hur gick det Erik? Fick du ordning på det?
Har precis samma symptom. Dessutom hittar jag en punkt stor som em femma som ömmar.
Hur gick det Erik? Fick du ordning på det?
Quote from Joel Enqvist on 11 December 2010, 18:31Projekt Barfota, låter som stressfraktur... (men jag är inte läkare 🙂
Projekt Barfota, låter som stressfraktur... (men jag är inte läkare 🙂
Quote from Funbeat user on 11 December 2010, 18:40Tycker du ska gå till en bra naprapat. Jag hade problem med benhinnorna i somras/höstas och det påminner om din beskrivning men för mig var förmodligen lite mildare smärta. När vi ställde diagnos på mig diskuterade vi benhinnor, compartment syndrome och s
Tycker du ska gå till en bra naprapat. Jag hade problem med benhinnorna i somras/höstas och det påminner om din beskrivning men för mig var förmodligen lite mildare smärta. När vi ställde diagnos på mig diskuterade vi benhinnor, compartment syndrome och s