Quote from Guest on 3 December 2007, 09:05På senare tid har jag börjat få ont i ljumskarna när jag har sprungit en stund. Kan det möjligen kan det ha att göra med att jag springer mer på asfalt nu? Har ni något förslag vad jag kan göra?
På senare tid har jag börjat få ont i ljumskarna när jag har sprungit en stund. Kan det möjligen kan det ha att göra med att jag springer mer på asfalt nu? Har ni något förslag vad jag kan göra?
Quote from Funbeat user on 3 December 2007, 09:15Jag har problem med min ländrygg/bäcken (eller vad sjutton det heter - baktill i alla fall....) och när det är dax för mig att gå till kiropraktorn och fixa till det så får jag ont i ljumsken när jag springer. Det är ju svårt att säga om det är samma prob
Jag har problem med min ländrygg/bäcken (eller vad sjutton det heter - baktill i alla fall....) och när det är dax för mig att gå till kiropraktorn och fixa till det så får jag ont i ljumsken när jag springer. Det är ju svårt att säga om det är samma prob
Quote from Urban Nilsson on 3 December 2007, 09:37Ljumskar kan vara struliga. Jag hade problem ett tag och fick aldrig rätsida på det. En sjukgymnast hävdade att det var stress i muskelfästet, en naprapat trodde det berodde på dålig rörlighet i bröstryggen. Det visade sig vara inflamation i en körtel.
V
Ljumskar kan vara struliga. Jag hade problem ett tag och fick aldrig rätsida på det. En sjukgymnast hävdade att det var stress i muskelfästet, en naprapat trodde det berodde på dålig rörlighet i bröstryggen. Det visade sig vara inflamation i en körtel.
V
Quote from Funbeat user on 3 December 2007, 11:57ljumskarna är symtom muskler, sällan själva skadan sitter i dem.
bålstabiliteten är det första jag hadde kollat om du kommit till mig som patient.
ljumskarna är symtom muskler, sällan själva skadan sitter i dem.
bålstabiliteten är det första jag hadde kollat om du kommit till mig som patient.
Quote from Funbeat user on 3 December 2007, 12:33Jessica, du har säkert skrivit om det förut?
Men HUR kontrollerar du bålstabiliteten? Kan man testa själv på ngt vis?
Jessica, du har säkert skrivit om det förut?
Men HUR kontrollerar du bålstabiliteten? Kan man testa själv på ngt vis?
Quote from Funbeat user on 3 December 2007, 12:35tyvärr kan man inte testa det själv.
åtminstånde inte på något sätt jag känner till.
tyvärr kan man inte testa det själv.
åtminstånde inte på något sätt jag känner till.
Quote from Funbeat user on 3 December 2007, 12:49En sak som en ortoped sa till mig är att man kan ha problem med höften då man har ont i ljumsken - höftleden sitter nämligen i det vi kallar ljumsken. Problem och smärta i ljumsken kan vara artrit, artros, inflammation i någon av höftens fem bursor (slems
En sak som en ortoped sa till mig är att man kan ha problem med höften då man har ont i ljumsken - höftleden sitter nämligen i det vi kallar ljumsken. Problem och smärta i ljumsken kan vara artrit, artros, inflammation i någon av höftens fem bursor (slems
Quote from Karro Larsson on 3 December 2007, 13:51Jag har ont på vänster sida i ländryggen. Detta efter att jag springer/joggar. Min sjukgymnast säger att det beror på en disk som inte mår så bra och det verkar ju vettigt. För cirka 3 veckor sedan sprang jag 5km och kände sedan efteråt på kvällen och dag
Jag har ont på vänster sida i ländryggen. Detta efter att jag springer/joggar. Min sjukgymnast säger att det beror på en disk som inte mår så bra och det verkar ju vettigt. För cirka 3 veckor sedan sprang jag 5km och kände sedan efteråt på kvällen och dag
Quote from Funbeat user on 3 December 2007, 13:54OK; om du inte känner till det så är det nog inte ngn vedertagen och beprövad metod iaf 😉
Synd eftersom du så ofta hänvisar till problem med den - är det sjukgymnast som gäller eller vad?
OK; om du inte känner till det så är det nog inte ngn vedertagen och beprövad metod iaf 😉
Synd eftersom du så ofta hänvisar till problem med den - är det sjukgymnast som gäller eller vad?
Quote from Funbeat user on 3 December 2007, 14:46disken glider ut och påverkar antingen dura säcken (säckliknande hölje som sitter runt ryggmärgen) eller en nervrot.
när detta händer blir det som att trycka på av knappen. nerven tillför inte längre informations till muskeln antingen helt eller delvis o
disken glider ut och påverkar antingen dura säcken (säckliknande hölje som sitter runt ryggmärgen) eller en nervrot.
när detta händer blir det som att trycka på av knappen. nerven tillför inte längre informations till muskeln antingen helt eller delvis o