Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

När jag är ute och springer och det är väldigt kallt ute, så får jag mycket ont i lungorna när jag drar ner den kalla luften. Hittils har detta stoppat mig från att springan är det är kallt, men visst borde det finnas någon lösning?

En kompis prata

Den här funkar bra för mig när det är kallt. http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1117
Kan ju vara ett tips, är inte så dyr heller, så du kan ju testa med en sån för att se om det är något för dig 🙂

http://www.airtrim.se/ sitter kvar långt efter att kompisen tappat sin lungplus... 😉

Tycker också bättre om airtrim än lungplus. Blir lite halväcklig när den blir blöt av fukt och man är snorig, men vaf ... det är ju träning. O har du glasögon kan airtrim vara lite meckig att få på plats så att det inte kommer ut varmfuktig utandningsluft

Jag använder mig av lungplus den fungerar bra för mig, jag skakar ur saliven med jämna mellanrum.
Alla som pratar gott om airtrim, har fått mig att vilja pröva den i stället. Jag har glasögon ock börjar därför att tvivla...

Jag har glasögon, och det är inga problem för mig med Airtrim. Däremot har jag svårt för Lungplus, för mig hämmas inandningen vilket blir jobbigt efter ett par minuter!

Hur kallt är väldigt kallt? Kallare än -20 grader eller ...? Kort sagt när börjar ni använda andningsutrustning?

Det beror på vad jag gör. På cykel skulle jag behöva det redan nu. Springa fungerar (om jag är ordentligt uppvärmd) nog tills det kryper ner mot 4-5 plus. Raska promenader åker den på när det går ner under 0.

Jag använde min airtrim för första gången på löpningen i förrgår. Men jag har nog lite annorlunda problem än andra här, jag kan andas bra, men min hals blir uppriven och jag hostar hela vintern. Så eftersom jag kände att jag inte kunde andras med munnen u

Tack för alla svar! Vilken respons =)

Låter ni den sitta på under hela springturen/cyklingen eller vad ni nu gör eller använder ni den bara emellanåt? Den ser ju lite, ja, lite speciell ut, har ni fått några reaktioner från förbipasserande? 🙂

12