Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i magen vid löpning
You need to log in to create posts and topics.

12

Ibland när jag är ute o springer så får jag så sanslöst ont magen.
Ungefär 6-7 cm på båda sidor om naveln. O jag får så sanslöst ont att jag inte kan springa. Precis som om magmusklerna krampar eller nåt.

Nån som har någon idé om vad det skulle kunna va

Håll?

Håll brukar ju bara vara på ena sidan?
Går det över om du stannar, kan du fortsätta sen och kommer det tillbaka.

Håll kan man ju få bort genom att knyta handen runt en sten, på den sida man har håll. Vi hade en rätt lång tråd om det här en gång. Kanske

Fungerar magen normalt annars vid dessa tillfällen? (ingen snabb magtömning ett tag efter eller så) Får du någonsin liknande symptom när du inte springer?

Jag antar att det här har varit uppe i den ovan nämnda tråden om håll: Men ibland får jag sådant håll som omöjligt går att få bort genom att klämma på en kotte eller sten, att köra in några fingrar i sidan hjälper inte. Djupa andetag eller att lyfta upp e

Det känns inte som håll.

Någon snabb magtömning får jag inte o magen funkar som vanligt.

Det går över om jag stannar o viker mig dubbel (typ låter händerna röra fötterna)
men det kommer tillbaka så fort jag börjar springa igen bara efter 10 - 15 sek.

H

Malin - Du får testa att sluta röka så kommer nog hållen på samma ställe som för andra.

Låter som det skulle ha md muskler att göra, men jag bara gissar... 😉

Och dra inte upp rökning här också, vi kan återuppväcka allas vår favoritdiskussion från några veckor tillbaka istället så skräpar vi inte ner här. 😉

Det låter lite svårdiagnosticerat. Jag undrar om du har tänkt på hur nära inpå/långt ifrån födointag du har varit dessa gånger? Och hur ofta är ibland?

Magmusklerna som sådana då...kör du typ 35 sit ups efter varje pass (Minst 5 ggr/v) alt flera eller har du typ en geleklump att konfronteras med vid varje joggingstart..å i duschen..huuuuu..?!;);)

12