Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i nedre ländryggen
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Chansar att någon här kan hjälpa mig lite.
Fick, för cirka 1,5 vecka sedan, problem med nedre delen av ländryggen efter att ha burit hem matkassar på ett olämpligt sätt. Smärtan sitter som sagt långt ner - snarare i nivå mer Gluteus och blir alltid

Jag har också haft problem med ett ställe i nedre delen av ryggen. Det kom också av att jag lyft för tungt med snedbelastning. Ibland gjorde det ont, ibland känndes det mest som om ryggen låste sig och det var svårt att räta upp kroppen om jag suttit en s

hej. mitt bästa tips är att lägga sig på mage och lägga händerna vid axlarna och sedan trycka upp överkroppen så att dufår en ordentlig svank.
lig så ca 30 sekunder, gå ner och vila och gör om det.
om det är dina diskar som svulnat/glidit ut mot "nerver

Gnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Två motstridiga tips, inte drömmen kanske 🙂

Alltså måste jag invänta ett , kanske helt avgörande, tips (H)

Jessica,

Det du menar är att egentligen stretcha magmusklerna då (i stort sett).
Vad har du för åsiktr om promenad e d i samband med ryggont!?

Jag har inget direkt svar till dig. Men jag kan säga att ibland efter hård löpning, typ extrema backintervaller så kan jag känna att man i gluteus musklerna blir spänd eller hur man ska uttrycka det. Är det så du menar, eller gör det mer ont?

När jag hade ryggskott och tidigt efter ryggskottet fick jag två tips. Det ena var promenader och det andra var den övningen som Jessica tipsar om. Jessicas övning var som att massera diskarna ungefär men jag skulle också vara försiktig och inte göra det

Hej, ett bra tips när man har ont i ländryggen och i de partier längre ner i ryggen är att lägga sig i psoas-ställning. Det är att man lilgger på golvet med fötter och vader uppe på en stol så knä och höft får en vinkel på 90 grader. Liggas så här i ca 20

precis som magmuskel strech 🙂
fortsätter bestömt hävda att ryggstrech känns skönt för stunden för att cirkulationen ökar och smärtan avtar, men det gör problemet bakom varför smärtan uppståt värre.
promenader är absolut att rekomendera. sedan kära gaml

Nä han fick inte rådet.. eller det vet jag förståll inte.. men han kan inte ligga på ryggen överhuvudtaget för då får han direkt ont. Han berättade också att hans svank var "annorlunda dimensionerad" så där har du säkert rätt.

Jag vill inte lägga mig i n