Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i nedre ländryggen
You need to log in to create posts and topics.

Precis Evely!
Jag fick rådet att stretcha ut musklerna runt området där det gjorde ont. Jag blev sakta men säkert bättre och är nu så gott som bra. Så alla är vi olika.

Sen är det ju inte helt uppenbart varför Pär har ont? Om det beror på diskarna eller nåt annat och då är det ju rätt svårt att säga vad som är rätt eller fel?

Hej! Såhär var det för mig: trots att jag tränade jättemycket och tyckte jag var vältränad fick jag ont i svanken och längre ner i ländryggen. Gick till en sjukgymnast som konstaterade att mina höftböjare/quadriceps/psoas (vad det nu heter) var korta och

Alltså, man kan inte bara ge någon rådet om McKenzieövningar (den s.k. "magstretchen" ) utan att ta upp en komplett anamnes och grundlig klinisk undersökning av ländryggen och andra kringliggande leder.
Ifall ländryggssmärtan kommer ifrån exempelvis belas

När jag hade ont i nerde delen av svanken gick jag till en naprapat. Han konstaterade att jag hade för svaga magmuskler och att magmusklerna och höftböjmusklerna inte kunde sammarbeta. Så jag fick rådet att göra omvända situps. Börja sittande med böjda be

Pär - att sitta är det värsta du kan göra med en ond rygg. Du har fått jättebra tips av Jane. Följ dem. Och att stå och gå är nog det bästa, men givetvis utan att smärtan ökar.

mc kensie är ju ett bra sett att testa om det är diskar eller inte och inte speciellt farligt.

Jessica, hur testar jag det?

egentligen så kan man inte göra det själv.
men om det gör ont när du böjer dig framåt så indikerar det på någon form av disk problematik.
får du inte ont av/smärtan släpper av "magstrechen" så indikerar det också disk.
läste din blogg och tittade på di

Jane,

Ja innan jag gjorde illa mig så blev det lite marklyft... men det var en vardaglig promenad som framkallade skadan