Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 15:55Låter som samma knäsmärta jag har. Jag fick tipset på forumet att stretcha ut utsidan på vaden ordentligt, värma upp och i cykelaffären fick jag tipset att vrida klossarna lite så att hälen kom längre ut. Detta hjälpte lite, men kände ändå av smärtan i sl
Låter som samma knäsmärta jag har. Jag fick tipset på forumet att stretcha ut utsidan på vaden ordentligt, värma upp och i cykelaffären fick jag tipset att vrida klossarna lite så att hälen kom längre ut. Detta hjälpte lite, men kände ändå av smärtan i sl
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 11:03André: Hur stretchar man utsidan av vaden? 🙂
Min smärta försvann också genom att höja sadeln!
André: Hur stretchar man utsidan av vaden? 🙂
Min smärta försvann också genom att höja sadeln!
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 13:23Härligt att det går så bra för alla när man justerar sadelhöjd!
En grej till; fortsätt cykla med benvärmare och annat som värmer, det blir lätt kyligt annars = risk för skador.
Härligt att det går så bra för alla när man justerar sadelhöjd!
En grej till; fortsätt cykla med benvärmare och annat som värmer, det blir lätt kyligt annars = risk för skador.
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 14:09Jag satt för högt på en spinningcykel vilket resulterade i bristning i Popliteus-muskeln. 7 månaders rehab - inte särskilt kul. Ta det lugnt med att höja sadlarna för mycket, be någon hjälpa till att kolla in sittställningen och gå till en sportinriktad s
Jag satt för högt på en spinningcykel vilket resulterade i bristning i Popliteus-muskeln. 7 månaders rehab - inte särskilt kul. Ta det lugnt med att höja sadlarna för mycket, be någon hjälpa till att kolla in sittställningen och gå till en sportinriktad s
Quote from Rasmus Olsson on 11 May 2010, 14:24Jag fortsätter att tjata om Bruses sadelskola: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Jag fortsätter att tjata om Bruses sadelskola: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 14:26Jag hade liknande problem och blev av med smärtan genom att sänka sadeln några millimetrar.
Jag hade liknande problem och blev av med smärtan genom att sänka sadeln några millimetrar.
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 15:41Martin: Benvärmare man har till korta cykelbyxor, värmer de bättre än tights?
Martin: Benvärmare man har till korta cykelbyxor, värmer de bättre än tights?
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 15:56Sanna: jag har aldrig cyklat med tights men tycker att benvärmare är strålande! Har aldrig frusit med benvärmare och då har jag kört som lägst i bara några plusgrader.
Med benvärmare menar jag givetvis riktiga som tex Gores benvärmare: http://www.cyklote
Sanna: jag har aldrig cyklat med tights men tycker att benvärmare är strålande! Har aldrig frusit med benvärmare och då har jag kört som lägst i bara några plusgrader.
Med benvärmare menar jag givetvis riktiga som tex Gores benvärmare: http://www.cyklote
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 22:17Finns ju olika ben- och armvärmare. Det skiljer på hur mycket foder det är i dem och en del har vindtäta framsidor och andra är helt vind och "vattentäta". Så det beror på vad man köper. Vanliga tights är väl för det mesta helt ofodrade så spontant känns
Finns ju olika ben- och armvärmare. Det skiljer på hur mycket foder det är i dem och en del har vindtäta framsidor och andra är helt vind och "vattentäta". Så det beror på vad man köper. Vanliga tights är väl för det mesta helt ofodrade så spontant känns
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 22:31"Nackdelen" med att använda tights är dels att man får dubbla lager över cykelbyxorna, dels att det inte är avtagbart vilket lösa benvärmare är. Annars funkar det bra med tights lika väl som enklare benvärmare.
"Nackdelen" med att använda tights är dels att man får dubbla lager över cykelbyxorna, dels att det inte är avtagbart vilket lösa benvärmare är. Annars funkar det bra med tights lika väl som enklare benvärmare.