Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i tån!
You need to log in to create posts and topics.

HAHA haha Lingling det va Riktigt roligt!! Aldrig hört!!

Nja, Lingling, du är *inte* helt ute och cyklar... Jo, det är du!

De absolut korrekta namnen på de nedersta extremiteterna i stigande storleksordning är:

Lilletåa, Tåtilla, Äbbefota, Tillejota, och Kubb

Inget annat!

😉

Tåtilla (Tåtille) tycks folk vara ense om - varifrån kommer du? Den jag kallar alternativ är från Katrineholm, den första vet jag inte varifrån däremot, så jag är nyfiken på din ramsas ursprung 🙂

Ska jag vara avancerad kör jag den första på högerfoten

Om du har två barn skulle du ju kunna köra fyra ramsor...

Eh, var tog "stortån" vägen? Heter det alltså inte stortå... 🙁

Artistnamn Linus, som Tummetott?
Och barnen vill nog ha samma ramsor så de kan lära sig och köra på varandra - det är skoj att nypa lillasyster i tårna ...
Hoppas det hjälper Ida!

Nu har tån gjort ont i 10 dagar och voltaren har bara hjälpt litegrann. Så nu har jag varit hos farbror doktorn. Jag gissade ju att det var en ledinflammation och han höll med mig. Nu har jag fått recept på dubbelt så starka voltaren, får väl se om det bl

Ida, prövat använda en lämplig kräm också?
Använde jag när jag fick problem med ryggen.

Jag har fått tipset att ta dubbla dosen receptfria Voltaren så det gör jag alltid numera om jag behöver käka det. Då blir det samma dos som läkarna skriver ut på recept. Men man måste ju veta att det är just Voltaren man behöver.... 🙂

Linn, jag provade med Zon...men det funkade inte så bra. Är väl svårt för krämen att ta sig in till själva leden! Funkar nog bättre om man har ont mer ytligt.

Fia-Lotta, smart (t+) Var ändå skönt att nån kunnig undersökte min stackars tå, man blir ju lit