Quote from Funbeat user on 23 October 2014, 11:36För de excentriska tåhävningar som nämns ovan: har du trappor i ditt hus? Gå hela vägen ner mha sådana tåhävningar.
För de excentriska tåhävningar som nämns ovan: har du trappor i ditt hus? Gå hela vägen ner mha sådana tåhävningar.
Quote from Funbeat user on 23 October 2014, 13:53Jag har faktiskt för ungefär 3 år sedan opererats för kompartment syndom och efter det så har jag varit symptom fri i vaderna tills nu när jag börjat träna hårdare än vanligt. Det känns inte riktigt likadant för då blev vaderna som uppblåsta ballonger och
Jag har faktiskt för ungefär 3 år sedan opererats för kompartment syndom och efter det så har jag varit symptom fri i vaderna tills nu när jag börjat träna hårdare än vanligt. Det känns inte riktigt likadant för då blev vaderna som uppblåsta ballonger och
Quote from Funbeat user on 23 October 2014, 14:54Man kanske kan tillfoga, något vagt: spring inte med hjälp av vaderna (frånskjut) - spring konstant med fötterna rakt under bålen (det går inte - men tänk så). Använd benens lyftmuskler (på lårets ovansida) och benens böjmuskler (lårens baksida och stuss)
Man kanske kan tillfoga, något vagt: spring inte med hjälp av vaderna (frånskjut) - spring konstant med fötterna rakt under bålen (det går inte - men tänk så). Använd benens lyftmuskler (på lårets ovansida) och benens böjmuskler (lårens baksida och stuss)
Quote from Funbeat user on 23 October 2014, 20:05Provat med kompression?
Tex http://www.xxl.se/klader/tillbehor/sockor-strumpor/funktionsstrumpor/2xu-kompression-calf-guard-unisex/p/1079029_1_style
Provat med kompression?
Quote from Funbeat user on 24 October 2014, 08:55Ska försöka tänka på de tipsen när jag springer! Eftersom jag alltid tränat mest racket sporter osv så är nog inte min löpar teknik så bra 🙂
Kompressions strumpor var också en bra ide! Ska nog köpa ett par och testa 🙂
Ska försöka tänka på de tipsen när jag springer! Eftersom jag alltid tränat mest racket sporter osv så är nog inte min löpar teknik så bra 🙂
Kompressions strumpor var också en bra ide! Ska nog köpa ett par och testa 🙂
Quote from Funbeat user on 24 October 2014, 16:47Det kan även vara så enkelt att du ökat träningsmängden och distanserna för snabbt. Om så är fallet behövs vila och en omstart med en lugnare stegring av mängden.
Det kan även vara så enkelt att du ökat träningsmängden och distanserna för snabbt. Om så är fallet behövs vila och en omstart med en lugnare stegring av mängden.
Quote from Catharina Brattlin on 2 November 2014, 21:19Har Du provat massage och regelrätt triggerpunktsbehandling? Visst, sånt kostar pengar men kan vara guld värt om man får hjälp. Just vaderna har en grym benägenhet att skapa sig triggerpunkter vid överansträngning eller ensidig belastning:
http://massage
Har Du provat massage och regelrätt triggerpunktsbehandling? Visst, sånt kostar pengar men kan vara guld värt om man får hjälp. Just vaderna har en grym benägenhet att skapa sig triggerpunkter vid överansträngning eller ensidig belastning:
Quote from Funbeat user on 2 November 2014, 22:17Och jag tjatar om min foam roller. Mina vader var fruktansvärt ömma, det gick bara inte att massera dom för det gjorde så ont. Nu har jag kört foam roller ett tag, hemsk pina första veckan, men sen ger det med sig, och sen regelbunden rullning känns myc
Och jag tjatar om min foam roller. Mina vader var fruktansvärt ömma, det gick bara inte att massera dom för det gjorde så ont. Nu har jag kört foam roller ett tag, hemsk pina första veckan, men sen ger det med sig, och sen regelbunden rullning känns myc
Quote from Funbeat user on 2 November 2014, 22:23Och jag tycker foamroller är för klent.
Bad dom härhemma köra med brödkaveln över vaderna, sjukt ont men det onda släpper ((=
Och jag tycker foamroller är för klent.
Bad dom härhemma köra med brödkaveln över vaderna, sjukt ont men det onda släpper ((=
Quote from Funbeat user on 3 November 2014, 00:34Rumbleroller ska det vara, får foamrollen att framstå som en smekning:
http://roller.se/index.html
Rumbleroller ska det vara, får foamrollen att framstå som en smekning:
http://roller.se/index.html