Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i vristen-benhinnorna?
You need to log in to create posts and topics.

12

Har fått ont i vristen, har haft lite ont i benhinnorna de senaste veckorna. Kan detta ha ett samband? Är det vila som gäller eller kan man köra lugna pass?

Vila samt besök sportaffären o kolla upp ev nya skor. När du springer så stretcha ordentligt o växla underlag.

Spring i olika former av terräng. Spring inte på asfalt.

Har själv en del problem med benhinnorna som kommer och går av olika anledningar, tejpning hjälper mig väldigt mycket för att hålla det i schack och även hålla det på minimal nivå när bara asfalt finns som alternativ en tid.
Att skifta underlag kontinuerl

Tack för era svar.
Kanske är bäst med helvila tills jag inte har ont i foten längre 🙁

Ont i benhinnorna är väl inget okänt fenomen men du menar om ont i vristen har nåt samband med det? Jag kan tänka mej att om det smärtar i benhinnorna så spänner du dej och får ont på andra ställen också. Var glad för att det "bara" är vristen i så fall.

Hanna: när du säger benhinnorna (plural) så antar jag att du menar på båda benen? Om du bara avser benhinnorna/vristen på ena benet så kan du göra följande test för att åtminstone utesluta en sak det kan vara. Tryck runt med tumspetsen längs benet (skele

Det var otydligt skrivet av mig. Jag har faktiskt bara ont i ena benet.
Hoppas verkligen inte att det är en stressfraktur!

Hanna: gör testet. Om du har allmänt ont längs underbenet är det förmodligen inte stressfraktur. Då har man ont på en punkt stor som ca en femkrona. Sätter man tummen där och trycker gör det Ont.

Det här med benhinnor verkar vara ett evigt problem med lika många "lösningar" som de finns löpare.
Men vad är det egentligen som händer i benet som gör att man får ont?
Då jag själv har problem med detta har jag läst mkt om detta ämne.

För min del ko

12