Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Ibland får jag liksom en värk i vristerna när jag springer? Vad beror detta på och vad kan jag göra åt det? Kan jag fortsätta springa ändå? Har precis köpt nya skor som e utprovade på löplabbet så kan inte var det. //Emma

Jag får också det typ... fast min värk går mer på hela insidan av smalbenen, inte bara vristerna. Jag har ingen aning om varför det blir så 🙁
Det kom när jag började springa tre ggr/vecka istället för två så i mitt fall beror det säkert på oträning i ju

> Ibland får jag liksom en värk i vristerna när jag springer?

Du kanske har snörat skorna för hårt över vristerna? Det är lättare och vanligare än man tror...

För Emma kanske det är skorna som är för hårt snörade, men det vet jag att det inte är för min del för jag har även ont utan skor (#) Inflammation?

Gör det ont om du står upp och försöker lyfta tårna från marken?

"värk i foten" kan vara precis vad som helst. gå och få det undersökt är mitt bästa tips. ortped eller sjukgymnast eller idrottsmassör. husläkaren kan inget om detta, men är bra för remisser

> Gör det ont om du står upp och försöker lyfta tårna från marken?

Nej, typ bara när jag går/springer. Vet inte vad det är men det har ju hållt på så länge (#)... i början trodde jag det bara var ovana men nu vette f*n.
Ska till sjukgymnasten på måndag

Nej det gör inte ont när ja lufter tårna upp utan det gör ont när jag springer och precis när ja sätter ner fötterna i marken. O det beror nog inte på skorna. Men det e bara ibland detta känns. Känns liksom på insidan och går uppåt. Men det e ingen fara o

Det är nästan hopplöst att försöka gissa vad det skulle kunna vara då.

Jag skulle nog gått till någon form av läkare, om inte annat för att utesluta allvarliga saker som kan stoppa en löparkarriär innan den tagit fart. Det kan vara mycket lugnande bara a

jag ska försöka komma ihåg o fråga på måndag då =) så kan jag skriva svaret jag får då här i forumet 🙂
ha det bra så länge

12