Quote from Guest on 22 January 2010, 22:36Hej, hoppas jag kan få lite hjälp här.
Jag har börjat jogga lite nu efter att under lång tid mest kört spinning och styrke träning. Jag är något överviktig (166 cm lång, ca 75-78 kg) men har som mål att få upp konditionen och orka springa. Jag springer o
Hej, hoppas jag kan få lite hjälp här.
Jag har börjat jogga lite nu efter att under lång tid mest kört spinning och styrke träning. Jag är något överviktig (166 cm lång, ca 75-78 kg) men har som mål att få upp konditionen och orka springa. Jag springer o
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 22:46"Framsidan av vaden å fram på smalbenet" låter som att du kanske inte har rätt stötdämpning i dåjorna tillsammans med fel steg...Sätt i hälen ordentligt å så rulla upp på tårna. Elegantare å finare steg det kan du labborera med senare i din karriär dvs n
"Framsidan av vaden å fram på smalbenet" låter som att du kanske inte har rätt stötdämpning i dåjorna tillsammans med fel steg...Sätt i hälen ordentligt å så rulla upp på tårna. Elegantare å finare steg det kan du labborera med senare i din karriär dvs n
Quote from Catharina Brattlin on 22 January 2010, 22:49Hej! 🙂
Känns det mer när Du flexar foten, dvs drar tårna mot Dig? Förmodligen är det en muskel på framsidan av underbenet, som heter Tibialis Anterioir, som har blivit lite överansträngd.
Det kommer med största sannolikhet att gå över, när Du har van
Hej! 🙂
Känns det mer när Du flexar foten, dvs drar tårna mot Dig? Förmodligen är det en muskel på framsidan av underbenet, som heter Tibialis Anterioir, som har blivit lite överansträngd.
Det kommer med största sannolikhet att gå över, när Du har van
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 22:56Tackar, Löparsteget är något jag måste jobba på, sätter inte ner hälen ordenligt. Skorna ska vara bra (testat ut hos löplabb) men kanske borde bytas ut snart. Ska testa att smörja in med heat oil och sedan bara kämpa på 🙂
Tackar, Löparsteget är något jag måste jobba på, sätter inte ner hälen ordenligt. Skorna ska vara bra (testat ut hos löplabb) men kanske borde bytas ut snart. Ska testa att smörja in med heat oil och sedan bara kämpa på 🙂
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 22:58Nathalie, är det här bekant?
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=303185Tänkte mest på bilden, är det ungefär där du bli öm?
Nathalie, är det här bekant?
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=303185
Tänkte mest på bilden, är det ungefär där du bli öm?
Quote from Catharina Brattlin on 22 January 2010, 23:02Fast, vänta nu lite här...hällöpning, och rejäl sådan, frestar ännu mer på Tibialis Anterior! Dess uppgift är just att lyfta tårna från underlaget (flexa foten uppåt), vilket man gör med hällöpning.
Precis som framfotslöpning frestar på vader, hälar och
Fast, vänta nu lite här...hällöpning, och rejäl sådan, frestar ännu mer på Tibialis Anterior! Dess uppgift är just att lyfta tårna från underlaget (flexa foten uppåt), vilket man gör med hällöpning.
Precis som framfotslöpning frestar på vader, hälar och
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 23:03Om det känns normalt att landa på framfötterna ska du vara glad för det och absolut inte försöka ändra på detta och istället landa på hälen! Däremot får man starta lite försiktigt och inte öka löpträningen snabbare än att benmusklerna hänger med.
Om det
Om det känns normalt att landa på framfötterna ska du vara glad för det och absolut inte försöka ändra på detta och istället landa på hälen! Däremot får man starta lite försiktigt och inte öka löpträningen snabbare än att benmusklerna hänger med.
Om det
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 23:05Sylvia, det var dit jag var på väg 🙂
Jag tycker nog det är bättre att inte mixtra med löpsteget i första skedet utan stärka musklerna som är för svaga med t ex tågång, balansplatta och tåhävningar. Dra ner lite på löpningen och bara springa det som kä
Sylvia, det var dit jag var på väg 🙂
Jag tycker nog det är bättre att inte mixtra med löpsteget i första skedet utan stärka musklerna som är för svaga med t ex tågång, balansplatta och tåhävningar. Dra ner lite på löpningen och bara springa det som kä
Quote from Catharina Brattlin on 22 January 2010, 23:07Annica, vi skrev nog samtidigt fast jag är lite långsammare än Du. Mitt svar var till Kjelle. 🙂
Men visst låter det som att det är ovana och att mixtra med löpsteg så här i början bara är av ondo?
Annica, vi skrev nog samtidigt fast jag är lite långsammare än Du. Mitt svar var till Kjelle. 🙂
Men visst låter det som att det är ovana och att mixtra med löpsteg så här i början bara är av ondo?
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 23:13Håller absolut med! 🙂
Håller absolut med! 🙂