Quote from Guest on 4 October 2011, 20:05Hej,
måste höra om det är fler här som råkat ut för det som drabbat mig ett antal gånger de senaste veckorna på min cykelpendling till och från jobbet.
Jag kör på som vanligt, men märker sen att jag fått en oombedd partempokollega 5 cm från mitt bakhju
Hej,
måste höra om det är fler här som råkat ut för det som drabbat mig ett antal gånger de senaste veckorna på min cykelpendling till och från jobbet.
Jag kör på som vanligt, men märker sen att jag fått en oombedd partempokollega 5 cm från mitt bakhju
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 20:15Hugg lite i bromsarna så brukar de försvinna, på ett eller annat sätt.
Hugg lite i bromsarna så brukar de försvinna, på ett eller annat sätt.
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 20:28Eller så trycker du på lite i en uppförsbacke så brukar dom försvinna bakom. Har själv praktiserat detta vid några tillfällen.
Eller så trycker du på lite i en uppförsbacke så brukar dom försvinna bakom. Har själv praktiserat detta vid några tillfällen.
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 20:28@ Mikael.
Du cyklar nog snabbare än jag gör, men det har hänt även mig några gånger de senaste åren. Jag gissar att det är cyklister som lägger sig på "vilorulle" efter mig, när de har vilat klart cyklar de om och försvinner snabbt ifrån mig, till synes l
@ Mikael.
Du cyklar nog snabbare än jag gör, men det har hänt även mig några gånger de senaste åren. Jag gissar att det är cyklister som lägger sig på "vilorulle" efter mig, när de har vilat klart cyklar de om och försvinner snabbt ifrån mig, till synes l
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 21:04Eller så orkar de helt enkelt inte gå om. Man kan cykla fortare än man har kapacitet för själv om man får ligga bakom någon annan. Det kan vara så att de helt enkelt inte skulle orka cykla lika fort på egen hand.
Eller så orkar de helt enkelt inte gå om. Man kan cykla fortare än man har kapacitet för själv om man får ligga bakom någon annan. Det kan vara så att de helt enkelt inte skulle orka cykla lika fort på egen hand.
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 21:34Du får väl vifta lite med armbågen och se om han bakom växlar.
Du får väl vifta lite med armbågen och se om han bakom växlar.
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 21:39Är det något hemligt tecken?
Är det något hemligt tecken?
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 21:41Okej, kul att ni känner till fenomenet!
Dock David, skippar jag nog det där med att hugga i bomsarna. Däremot skulle man ju kunna sakta in succesivt och utan att ge tecken för det. Om de då, när man väl har stannat och vänder sig om, står kvar bakom, ja
Okej, kul att ni känner till fenomenet!
Dock David, skippar jag nog det där med att hugga i bomsarna. Däremot skulle man ju kunna sakta in succesivt och utan att ge tecken för det. Om de då, när man väl har stannat och vänder sig om, står kvar bakom, ja
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 21:44Vifta med armbågen och sväng åt det hållet.
Vifta med armbågen och sväng åt det hållet.
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 21:46David, du får kolla med Erik på DN. Han om nån borde ju veta...
David, du får kolla med Erik på DN. Han om nån borde ju veta...