Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOombett partempo...
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

måste höra om det är fler här som råkat ut för det som drabbat mig ett antal gånger de senaste veckorna på min cykelpendling till och från jobbet.

Jag kör på som vanligt, men märker sen att jag fått en oombedd partempokollega 5 cm från mitt bakhju

Hugg lite i bromsarna så brukar de försvinna, på ett eller annat sätt.

Eller så trycker du på lite i en uppförsbacke så brukar dom försvinna bakom. Har själv praktiserat detta vid några tillfällen.

@ Mikael.
Du cyklar nog snabbare än jag gör, men det har hänt även mig några gånger de senaste åren. Jag gissar att det är cyklister som lägger sig på "vilorulle" efter mig, när de har vilat klart cyklar de om och försvinner snabbt ifrån mig, till synes l

Eller så orkar de helt enkelt inte gå om. Man kan cykla fortare än man har kapacitet för själv om man får ligga bakom någon annan. Det kan vara så att de helt enkelt inte skulle orka cykla lika fort på egen hand.

Du får väl vifta lite med armbågen och se om han bakom växlar.

Är det något hemligt tecken?

Okej, kul att ni känner till fenomenet!

Dock David, skippar jag nog det där med att hugga i bomsarna. Däremot skulle man ju kunna sakta in succesivt och utan att ge tecken för det. Om de då, när man väl har stannat och vänder sig om, står kvar bakom, ja

Vifta med armbågen och sväng åt det hållet.

David, du får kolla med Erik på DN. Han om nån borde ju veta...