Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 13:24För några veckor sedan hade jag en sådan hjulsugare bakom mig på väg till jobbet och löste det genom att sakta ner till dess han valde att lägga sig framför mig, vänta några sekunder och sedan attackera och hänga av...
För några veckor sedan hade jag en sådan hjulsugare bakom mig på väg till jobbet och löste det genom att sakta ner till dess han valde att lägga sig framför mig, vänta några sekunder och sedan attackera och hänga av...
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 12:47eller så kan man ju lägga sig på rulle själv.
eller så kan man ju lägga sig på rulle själv.
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 21:48Jag kan erkänna att jag vissa dagar är en sån där " oombedd partempokollega " och har nog inte tänkt på att den framför skulle bli irriterad 🙁
Så klart för både min och min ofrivilliga dragkompis så får man hålla ut avståndet lite mer än om man är en o
Jag kan erkänna att jag vissa dagar är en sån där " oombedd partempokollega " och har nog inte tänkt på att den framför skulle bli irriterad 🙁
Så klart för både min och min ofrivilliga dragkompis så får man hålla ut avståndet lite mer än om man är en o
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 10:56Har egentligen inga problem med wheelsuckers i vardagspendlingen, jag ska ju ändå cykla den vägen. Däremot växer ju lätt tävlingshornen ut, vilket leder till att jag ökar tempot för att se om jag kan få personen att släppa. En liten oskyldig vardagskick m
Har egentligen inga problem med wheelsuckers i vardagspendlingen, jag ska ju ändå cykla den vägen. Däremot växer ju lätt tävlingshornen ut, vilket leder till att jag ökar tempot för att se om jag kan få personen att släppa. En liten oskyldig vardagskick m
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 11:05Man kanske ska skilja på tävling, träning och att cykla till jobbet. Det gör t.ex nästa alla bilister och när en del av dem tränar eller tävlar gör de det på inhägnade banor. Bara en tanke då jag tycker mig se och hör om alltför många cyklister som gör du
Man kanske ska skilja på tävling, träning och att cykla till jobbet. Det gör t.ex nästa alla bilister och när en del av dem tränar eller tävlar gör de det på inhägnade banor. Bara en tanke då jag tycker mig se och hör om alltför många cyklister som gör du
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 12:02Ett ögonblick fick jag för mig att du menar att bilister i allmänhet ger tecken, men sedan insåg jag att det bara var lite oklar syftning.
Ett ögonblick fick jag för mig att du menar att bilister i allmänhet ger tecken, men sedan insåg jag att det bara var lite oklar syftning.
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 12:16Fast det stämmer inte med bilister. Även de med tävlingslicens åker dit för fortkörning. Detsamma gäller ganska många andra bilister också.
De tycks även ha tävlingar gentemot cyklister när det kommer ett möte. Då gäller det att hinna köra om cyklisten in
Fast det stämmer inte med bilister. Även de med tävlingslicens åker dit för fortkörning. Detsamma gäller ganska många andra bilister också.
De tycks även ha tävlingar gentemot cyklister när det kommer ett möte. Då gäller det att hinna köra om cyklisten in
Quote from Funbeat user on 7 October 2011, 15:14+1 Nicklas
+1 Nicklas
Quote from Funbeat user on 13 October 2011, 09:33Om man vet att personen bakom har koll på läget så har inte heller jag problem. Jag gillar dock inte känslan av att en okänd person, vars förmåga att kontrollera sin cykel är okänd, ligger bara någon eller några dm från mitt bakhjul. Det känns som ett onö
Om man vet att personen bakom har koll på läget så har inte heller jag problem. Jag gillar dock inte känslan av att en okänd person, vars förmåga att kontrollera sin cykel är okänd, ligger bara någon eller några dm från mitt bakhjul. Det känns som ett onö
Quote from Funbeat user on 13 October 2011, 15:18Detta var en spännande diskussion!
Har aldrig tänkt i de banorna att en eventuell dragare skulle bli irriterad.
Har man cyklat mkt i klunga/grupp så tycker jag det sitter i ryggraden att söka vindskydd, jag tänker nog inte ens på det utan placerar mig dä
Detta var en spännande diskussion!
Har aldrig tänkt i de banorna att en eventuell dragare skulle bli irriterad.
Har man cyklat mkt i klunga/grupp så tycker jag det sitter i ryggraden att söka vindskydd, jag tänker nog inte ens på det utan placerar mig dä