Quote from Guest on 2 June 2009, 16:36Vilken metod skapar det bäst utformade skoinlägget? Vissa företag erbjuder gipsavgjutningar med foten i vilande tillstånd och andra gjuter ¨i låda¨ med full belastning. Jag har också träffat en kiropraktiker som erbjöd en metod som läser av fotens form me
Vilken metod skapar det bäst utformade skoinlägget? Vissa företag erbjuder gipsavgjutningar med foten i vilande tillstånd och andra gjuter ¨i låda¨ med full belastning. Jag har också träffat en kiropraktiker som erbjöd en metod som läser av fotens form me
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 16:46Ursäkta en fråga, men om du är orolig för att fotbädden skall sjunka med åldern, varför inte förebygga detta med träning istället för att försvaga fotmuskulaturen ytterligare med inlägg?
Ursäkta en fråga, men om du är orolig för att fotbädden skall sjunka med åldern, varför inte förebygga detta med träning istället för att försvaga fotmuskulaturen ytterligare med inlägg?
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 16:51Visst är det så att även foten kan tränas till ett bättre tillstånd. Som bieffekt av vibrationsträning på PowerPlate konstaterade sjukgymnasten att min pronation försvunnit och att jag numera har en normal hålfot.
Som jag har förstått av samma sjukgymnas
Visst är det så att även foten kan tränas till ett bättre tillstånd. Som bieffekt av vibrationsträning på PowerPlate konstaterade sjukgymnasten att min pronation försvunnit och att jag numera har en normal hålfot.
Som jag har förstått av samma sjukgymnas
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 16:58Om du skaffar fotbäddar så slipper fötterna "jobba" vilket innebär att musklerna försvagas ytterligare. Det stämmer att muskelstyrka försvinner med åldern, men visst kan det till stor del motverkas med träning.
Vad gäller löpningen förresten lär undersök
Om du skaffar fotbäddar så slipper fötterna "jobba" vilket innebär att musklerna försvagas ytterligare. Det stämmer att muskelstyrka försvinner med åldern, men visst kan det till stor del motverkas med träning.
Vad gäller löpningen förresten lär undersök
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 17:00Tackar för dina inlägg, tanken med diskussionsggrupperna är ändå att få respons!
Alla seriösa tankar mottages tacksamt (t+).
Tackar för dina inlägg, tanken med diskussionsggrupperna är ändå att få respons!
Alla seriösa tankar mottages tacksamt (t+).
Quote from Elias Engqvist on 2 June 2009, 17:03Jag undrar lite om det där med att löparskor är gjorda för en karls anatomi?
Det finns ju en hel del skor som heter "dam-modeller" - vad är vitsen med dom om dom inte är gjorda för kvinnofötter? Det är väl inte så att dom är rosa bara 🙂
Jag undrar lite om det där med att löparskor är gjorda för en karls anatomi?
Det finns ju en hel del skor som heter "dam-modeller" - vad är vitsen med dom om dom inte är gjorda för kvinnofötter? Det är väl inte så att dom är rosa bara 🙂
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 17:15Enligt vissa kritiker är det visst inte bättre än att skorna är rosa och att de har smalare läst!
På grund av att bäcken är bredare och att framfoten är rörligare (!) hos kvinnor så krävs också en särskilt utformad sko för dessa. Den senaste artikeln jag
Enligt vissa kritiker är det visst inte bättre än att skorna är rosa och att de har smalare läst!
På grund av att bäcken är bredare och att framfoten är rörligare (!) hos kvinnor så krävs också en särskilt utformad sko för dessa. Den senaste artikeln jag
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 18:18Undrar om det verklgiens tämmer att träning kan förhindra platta valv och hammartå?
Har under mina år tränat både mycket och regelbundet. Men ändå har mina fötter blivit allt plattare, och nu håller jag på att få lite hammartå på ena foten. De flesta jag
Undrar om det verklgiens tämmer att träning kan förhindra platta valv och hammartå?
Har under mina år tränat både mycket och regelbundet. Men ändå har mina fötter blivit allt plattare, och nu håller jag på att få lite hammartå på ena foten. De flesta jag
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 18:37Springa/gå barfota i varierad terräng lär vara bra träning för fötterna.
Springa/gå barfota i varierad terräng lär vara bra träning för fötterna.
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 20:42Anders, jag har hört att tåhäv ska vara bra..
😀
Anders, jag har hört att tåhäv ska vara bra..
😀