Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Åh, det är så himla typiskt. Våtdräkten har pajat. Jag har bara använt den en enda gång. Det var under Luleå midnightswim 2011. Den har hängt i garderoben sedan dess och nu är det tre veckor till årets tävling. Jag tar fram våtdräkten för att kolla så att

Går alldeles utmärkt att limma om den. Inga problem alls med neoprenlim. Plättlätt o går på nolltid.

Är det köpte i Sverige lämna tillbaka den. de flesta våtdräkt har 2 år garanti på kvalitet.

Annars jag man kan sy upp den på insidan och använda Black Witch neoprene lim på utsidan. Jag köpte den av surfbussen. Buss enkel art använda och klart inom 15min

Jag köpte den på Wiggle.com. Känns som det lättaste alternativet är att limma själv. Så okej, neoprenlim var det. Var Men finns det bättre eller sämre? Jag kollade surfbussen.se och de verkar ju ha okej grejer. Finns det billigare med samma kvalitet?

Fick tips i ett annat forum att man med lätthet skulle kunna använda gummilim från Biltema. Jag tror jag kör på den varianten. Jo, det är budgetvarianten. Men vad kan liksom hända om den nu inte skulle vara neoprenlim? Jag anar att limmet kanske kan vara

Nu vet jag ingenting om Biltemas gummilim eller neoprenlim men du frågar vad som kan hända - vad som kan hända är naturligtvis att limmet inte håller om det är av sämre kvalitet!

Det som också kan hända om det är fel lim är att flexibiliteten försvinnner.
Då går dräkten sönder precis bredvid den gamla lagningen...

Kontakta närmaste dykarbutik eller sportdykarklubb så har de nog bra tips o lim. Eller surfardito. Lim säljes lite varstans, även i många nätbutiker.

Okej, tack allihopa:)!

Neoprenlim hittar du här, längst ner på sidan
http://www.lewasport.se/Default.aspx?module=4&content=5&lang=SV&fwsite=1