Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det väldigt tunt där du ska limma kan du förstärka med en neoprenremsa över lagnignen. Gummisida mot gummisida. Men om det inte är nån större belastning där du lagar ska du se att det fungerar jättebra. Man kan faktiskt klippa o klistra lite som man vi

Tack, det tror faktiskt jag också att man kan:). Jag kör på Biltemavarianten. Ni ska få höra om det funkade eller inte. Vem vet, dräkten kanske smälter ihop till en gummihög för att det är fel lim?(tror inte det)

Innan jag hittade black Witch testade jag en sportdyk lim och det bli bara sämre. Ett hål som startade som Max en cm bli ca 16cm. Till slut de 70kr du spara med billig lim kan kosta dig ett nytt dräkt

Har svårt att tro att det skiljer mellan olika märken. Om du däremot tar nåt annat än neoprenlim kan du få en oelastisk fog som gör att det spricker bredvid limfogen. Mares för 70 spänn fungerar utmärkt, o säkert andra också

Jag kom inte ihåg vad den andra lim heter men den bli stenhård efter och den var den enda dykaffär hade hemma.

Jag menar inte att där finns bara en bra utan man måste läsa vad den lim är bra för. Alltså kontaktlim eller gummilim är kanske inte värt

Okej, nu har jag i alla fall testat Biltemas lim på våtdräkten. Det var ingen höjdare. Jag trodde det skulle stelna hyfsat snabbt. Det gjorde det inte. När jag läste på paketet skulle det tydligen ta två timmar! Herregud! Det är ju en hel evighet. Inte ka

Till den sortens sprickor som min våtdräkt hade, dvs. vid sömmarna, så funkade INTE Biltemas lim. Sprickorna i min våtdräkt strävade hela tiden efter att vara öppna. De var längs med sömmarna vid sidorna vid midjan Om jag hade haft en reva i våtdräkten ha

Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men våtdräkter ska väl inte hängas? Har fattat det som att man ska rulla ihop dem, gärna i en meshpåse.

några minuter måste den hängas för att få ut allt vatten. jag brukar vika den i mitten och låtar armen och benen hänga fritt för 30-60minuter.

men helt rätt den ska inte hängas hela vinter.

Självklart måste man ju se till att den är torr innan man vinterförvarar den... Du lägger väl inte ett par blöta badbyxor eller en blöt baddräkt i byrån/garderoben?