Quote from Funbeat user on 25 April 2010, 07:44Jag har precis varit iväg på utbildning några dar.. Där joggade vi några pass. Jag är ingen bra joggare eftersom jag alltid haft fel teknik men nu går det bättre eftersom jag fick bra hjälp där. Angående backarna fick jag rådet att GÅ upp o spara min ener
Jag har precis varit iväg på utbildning några dar.. Där joggade vi några pass. Jag är ingen bra joggare eftersom jag alltid haft fel teknik men nu går det bättre eftersom jag fick bra hjälp där. Angående backarna fick jag rådet att GÅ upp o spara min ener
Quote from Funbeat user on 25 April 2010, 09:20Korta steg och hjälp med armarna, det är en god början. Men huvudet är nog minst lika viktigt. Betrakta backarna som en gåva - det är ju där den riktiga träningseffekten kommer.
Här är ett par bra artiklar om backlöpning:
http://www.marathon.se/news/art
Korta steg och hjälp med armarna, det är en god början. Men huvudet är nog minst lika viktigt. Betrakta backarna som en gåva - det är ju där den riktiga träningseffekten kommer.
Här är ett par bra artiklar om backlöpning:
Quote from Funbeat user on 25 April 2010, 17:52Tack för alla svar! Jag får nog göra som Marie säger (gå upp i de jobbigaste backarna) när jag springer lite längre sträckor. Sen ska jag börja träna ett pass i veckan med just backar. Det borde ge resultat rätt så snabbt, eller vad tror ni?
Tack för alla svar! Jag får nog göra som Marie säger (gå upp i de jobbigaste backarna) när jag springer lite längre sträckor. Sen ska jag börja träna ett pass i veckan med just backar. Det borde ge resultat rätt så snabbt, eller vad tror ni?
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 11:17Ett litet tips från mig också.
Jag har av någon anledning alltid gillat att springa i backar och jag tror att det delvis beror på att jag springer så långsamt, så jag ser backar som en ursäkt för att springa ännu långsammare. Typ: "Det var inte konstigt
Ett litet tips från mig också.
Jag har av någon anledning alltid gillat att springa i backar och jag tror att det delvis beror på att jag springer så långsamt, så jag ser backar som en ursäkt för att springa ännu långsammare. Typ: "Det var inte konstigt
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 12:37Prova spring med stavar om du tänkt köra enkom backpass så får du ordenltig fart på pumpen utan att behöva anlägga så mycket belastning på benen (kan ta det lugnare). Skidåkarkondition är fina grejer.
Prova spring med stavar om du tänkt köra enkom backpass så får du ordenltig fart på pumpen utan att behöva anlägga så mycket belastning på benen (kan ta det lugnare). Skidåkarkondition är fina grejer.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 08:39Min gamla klubbkompis Klas ÖKADE farten i backarna och sprang som en galning uppför, för: "då tar eländet fortare slut". De flesta i klubben tyckte det var idioti,han brände ju all kraft där. Men eftersom han själv trodde på sin plan så kanske det funkade
Min gamla klubbkompis Klas ÖKADE farten i backarna och sprang som en galning uppför, för: "då tar eländet fortare slut". De flesta i klubben tyckte det var idioti,han brände ju all kraft där. Men eftersom han själv trodde på sin plan så kanske det funkade
Quote from Christer Berg on 28 April 2010, 08:44Joggade i backar i går för första gången. Herre gud vad det slet på benen! Mysa fram på platt asfalt har ju inte förberett alls för backiga motionsspår.
Joggade i backar i går för första gången. Herre gud vad det slet på benen! Mysa fram på platt asfalt har ju inte förberett alls för backiga motionsspår.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 08:54Mollie, ett tips kan vara att hitta en riktigt överdjävlig backe som du har målet att klara hela vägen. Spring så långt du orkar uppför och hitta en markör där du stannar, en sten, en gran, tredje lyktstolpen eller liknande. När du sen försöker ta backen
Mollie, ett tips kan vara att hitta en riktigt överdjävlig backe som du har målet att klara hela vägen. Spring så långt du orkar uppför och hitta en markör där du stannar, en sten, en gran, tredje lyktstolpen eller liknande. När du sen försöker ta backen