Quote from ellen olsson on 23 July 2008, 22:24De bästa däckavtagare jag någonsin haft är svensktillverkade(!) "Monty". Tyvärr så verkar de ha försvunnit från marknaden för sisådär 10-12 år sedan.
Det räckte med en sådan för att få av ett däck.
De bästa däckavtagare jag någonsin haft är svensktillverkade(!) "Monty". Tyvärr så verkar de ha försvunnit från marknaden för sisådär 10-12 år sedan.
Det räckte med en sådan för att få av ett däck.
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 22:27Tusen tack för alla tips och länkar. Speciellt de med bilder/videofilmer 🙂 Tydligt och bra. Imorgon ska jag börja putsa på vidundret och försöka lära känna "honom". Den cykel jag har sen tidigare är en gammal 3växlad stadscyke som inte tagits väl om han
Tusen tack för alla tips och länkar. Speciellt de med bilder/videofilmer 🙂 Tydligt och bra. Imorgon ska jag börja putsa på vidundret och försöka lära känna "honom". Den cykel jag har sen tidigare är en gammal 3växlad stadscyke som inte tagits väl om han
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 22:32har självklart öppnat låsningen men det verkar so om den kärvar
det fungerar sämst på bakdäcket då, slangen där är helt ny.
har självklart öppnat låsningen men det verkar so om den kärvar
det fungerar sämst på bakdäcket då, slangen där är helt ny.
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 22:34Har du självklart även tryckt in den?
Har du självklart även tryckt in den?
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 22:44ja men med ända resultat att det pös ut lite luft
annars var den lika envis med att hålla luften ute som vanligtdet går lite bättre att pumpa med min gamla pump (billig från coop forum)
men den passar inte i min nya fräcka hållare
ja men med ända resultat att det pös ut lite luft
annars var den lika envis med att hålla luften ute som vanligt
det går lite bättre att pumpa med min gamla pump (billig från coop forum)
men den passar inte i min nya fräcka hållare
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 22:48Skruva ut skruven HELT, annars funkar det oftast dåligt eller inte alls (beror på pumpen).
Tryck ner pumpmunstycket så långt du kan på ventilen och lås fast. Funkar det inte då, så får du nog byta pump...
Skruva ut skruven HELT, annars funkar det oftast dåligt eller inte alls (beror på pumpen).
Tryck ner pumpmunstycket så långt du kan på ventilen och lås fast. Funkar det inte då, så får du nog byta pump...
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 23:11Känns som jag borde gå en nybörjarkurs eller hitta en fadder...cyklar ju fortfarande på MTB...men tänker skaffa en racer så småningom!
Känns som jag borde gå en nybörjarkurs eller hitta en fadder...cyklar ju fortfarande på MTB...men tänker skaffa en racer så småningom!
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 23:23Jag körde ganska många år på en gammal Crescent med växlar utan fast läge, vet inte vad de kallas. Vanliga trampor i stort sett. Var alltid noga med att ge den ordentlig service ett par gånger om året. I år har jag tagit steget fullt ut och verkligen börj
Jag körde ganska många år på en gammal Crescent med växlar utan fast läge, vet inte vad de kallas. Vanliga trampor i stort sett. Var alltid noga med att ge den ordentlig service ett par gånger om året. I år har jag tagit steget fullt ut och verkligen börj
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 23:37Vätternrundan känns lite överkurs 🙂
Vätternrundan känns lite överkurs 🙂
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 23:44Men OM jag vill köra nån tävling framöver, typ nästa sommar...hur ska jag lägga upp träningen? Bör jag träna nåt annat än cykel?
Men OM jag vill köra nån tävling framöver, typ nästa sommar...hur ska jag lägga upp träningen? Bör jag träna nåt annat än cykel?