Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOrkar ni ta er an en fullständig …
You need to log in to create posts and topics.

De bästa däckavtagare jag någonsin haft är svensktillverkade(!) "Monty". Tyvärr så verkar de ha försvunnit från marknaden för sisådär 10-12 år sedan.
Det räckte med en sådan för att få av ett däck.

Tusen tack för alla tips och länkar. Speciellt de med bilder/videofilmer 🙂 Tydligt och bra. Imorgon ska jag börja putsa på vidundret och försöka lära känna "honom". Den cykel jag har sen tidigare är en gammal 3växlad stadscyke som inte tagits väl om han

har självklart öppnat låsningen men det verkar so om den kärvar
det fungerar sämst på bakdäcket då, slangen där är helt ny.

Har du självklart även tryckt in den?

ja men med ända resultat att det pös ut lite luft
annars var den lika envis med att hålla luften ute som vanligt

det går lite bättre att pumpa med min gamla pump (billig från coop forum)
men den passar inte i min nya fräcka hållare

Skruva ut skruven HELT, annars funkar det oftast dåligt eller inte alls (beror på pumpen).

Tryck ner pumpmunstycket så långt du kan på ventilen och lås fast. Funkar det inte då, så får du nog byta pump...

Känns som jag borde gå en nybörjarkurs eller hitta en fadder...cyklar ju fortfarande på MTB...men tänker skaffa en racer så småningom!

Jag körde ganska många år på en gammal Crescent med växlar utan fast läge, vet inte vad de kallas. Vanliga trampor i stort sett. Var alltid noga med att ge den ordentlig service ett par gånger om året. I år har jag tagit steget fullt ut och verkligen börj

Vätternrundan känns lite överkurs 🙂

Men OM jag vill köra nån tävling framöver, typ nästa sommar...hur ska jag lägga upp träningen? Bör jag träna nåt annat än cykel?