Quote from Guest on 25 May 2009, 16:16Börjar bli otroligt trött på att laga punka. Har lagat över 20 i år på ca 100 mil. Lyckades få två stycken igår på ett motionslopp. Jag brukar inspektera däcket för att se att det inte sitter något fast.
Igår noterade jag att fälgbandet inte riktigt täck
Börjar bli otroligt trött på att laga punka. Har lagat över 20 i år på ca 100 mil. Lyckades få två stycken igår på ett motionslopp. Jag brukar inspektera däcket för att se att det inte sitter något fast.
Igår noterade jag att fälgbandet inte riktigt täck
Quote from Camilla Höög on 25 May 2009, 16:26Pumpar du upp den punkterade slangen och lokaliserar hålet? Det brukar ge lite tips på vad som orsakat det.
Pumpar du upp den punkterade slangen och lokaliserar hålet? Det brukar ge lite tips på vad som orsakat det.
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 16:44Jag brukar laga slangen några gånger innan jag byter. Hålen kommer inte på samma ställe varje gång men flera hål har jag nog fått på insidan.
Jag brukar laga slangen några gånger innan jag byter. Hålen kommer inte på samma ställe varje gång men flera hål har jag nog fått på insidan.
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 16:55Hur mycket luft pumpas i däcken?
Hur mycket luft pumpas i däcken?
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 17:18Minst 8 kilo pumpar jag. Jag väger 85 kg och däcken är nya för i år, Michelin pro2.
Minst 8 kilo pumpar jag. Jag väger 85 kg och däcken är nya för i år, Michelin pro2.
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 19:12Råkade ut för en serie punkteringar på racern, visade sig att samtliga uppstod då jag körde på något som gjorde att det blev en tryckökning i hjulet. Det som hände var att slangen pressades ner i ekerhålen och blev punkterad av ekerspettsen. Köpte ett påa
Råkade ut för en serie punkteringar på racern, visade sig att samtliga uppstod då jag körde på något som gjorde att det blev en tryckökning i hjulet. Det som hände var att slangen pressades ner i ekerhålen och blev punkterad av ekerspettsen. Köpte ett påa
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 19:26Tror också att fälgbandet är en stor del av lösningen på dina punkaproblem.
Har kört 370 mil utan punka på Continental Ultra Sport och GP Force.
Har alltid sett till att fälgbanden är för högtryck. Inga gummiband här inte.
Väger 82 kg och kör normalt med
Tror också att fälgbandet är en stor del av lösningen på dina punkaproblem.
Har kört 370 mil utan punka på Continental Ultra Sport och GP Force.
Har alltid sett till att fälgbanden är för högtryck. Inga gummiband här inte.
Väger 82 kg och kör normalt med
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 20:40Täcker inte fälgbandet hålen är en punktering garanterad, när slangen tränger sig förbi fälgbandet ner i hålen expanderar slangen och skärs sönder mot hålens kanter, du kan se det på slangens ganska stora skador jämfört med en stic- eller kläm-punka.
Se
Täcker inte fälgbandet hålen är en punktering garanterad, när slangen tränger sig förbi fälgbandet ner i hålen expanderar slangen och skärs sönder mot hålens kanter, du kan se det på slangens ganska stora skador jämfört med en stic- eller kläm-punka.
Se
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 21:02Lyx: Köp ett fälgband. Likabra: Eltejpa fälgen
Lyx: Köp ett fälgband. Likabra: Eltejpa fälgen
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 21:59Hur mycket sparar man på det?
(Pengar är inte en trång sektor)
Hur mycket sparar man på det?
(Pengar är inte en trång sektor)