Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOvanligt program?
You need to log in to create posts and topics.

12

Det här tycker jag känns väldigt annorlunda mot andra program jag sett för den här perioden. Vad säger ni andra?

Länk till själva programmet är längst ner på sidan.

http://www.lopningforalla.se/index.php/inspiration/1353-traningsprogram-offseason

Detta känns som ett fartprogram som skall göras ganska sent i säsongen enligt det jag lärt mig. Alltså efter all gruppstartsträning, grundträning och eventuell backträning/trail-running.

Att köra detta program på snö och is känns till och med lite farlig

Som grundträningsprogram verkar det ju helt missriktat. Det jag kan tänka mig är att den som vill vänta med grundträningen till senare i vinter kan köra något sådant här under en period innan dess för att fokusera på teknik och styrka.

Ja personligen vill jag köra mer, lugnare, långa intervaller, backe etc nu och inte fartmaxa. Det spar jag tills vinterisen smält och benen blir fulla av ystert vårspring. 🙂

Ja, så mycket kan jag säga att det ser inte ut som mitt grundträningsprogram.

Antagligen är det något som Pontus är inne på att bygga upp styrkan innan grundlöpträningen börjar på allvar.

Finns nog många vanejoggare som skulle bli väldigt mycket snabbare på upp till 10 km genom att köra ett sådant program några månader!

Känns inte lika bra som maraton-grund.

Å vi är ju redan så starka så det här kan vi hoppa över va? 😉 (H)

Ja Anders, jag tycker det ser riktigt kul ut, men inte just nu. I vår kanske.... 🙂

Tittade igen och ingressen "Siktar du mot GöteborgsVarvet, Stockholm Marathon". Då känns det för mig märkligt med "Löpning: 12 x 100m". För mig har aldrig farten varit det som hämmat mig på en mara.

Håller med.

12