Quote from Guest on 17 October 2013, 21:42Det här tycker jag känns väldigt annorlunda mot andra program jag sett för den här perioden. Vad säger ni andra?
Länk till själva programmet är längst ner på sidan.
http://www.lopningforalla.se/index.php/inspiration/1353-traningsprogram-offseason
Det här tycker jag känns väldigt annorlunda mot andra program jag sett för den här perioden. Vad säger ni andra?
Länk till själva programmet är längst ner på sidan.
http://www.lopningforalla.se/index.php/inspiration/1353-traningsprogram-offseason
Quote from Funbeat user on 17 October 2013, 21:52Detta känns som ett fartprogram som skall göras ganska sent i säsongen enligt det jag lärt mig. Alltså efter all gruppstartsträning, grundträning och eventuell backträning/trail-running.
Att köra detta program på snö och is känns till och med lite farlig
Detta känns som ett fartprogram som skall göras ganska sent i säsongen enligt det jag lärt mig. Alltså efter all gruppstartsträning, grundträning och eventuell backträning/trail-running.
Att köra detta program på snö och is känns till och med lite farlig
Quote from Funbeat user on 17 October 2013, 22:05Som grundträningsprogram verkar det ju helt missriktat. Det jag kan tänka mig är att den som vill vänta med grundträningen till senare i vinter kan köra något sådant här under en period innan dess för att fokusera på teknik och styrka.
Som grundträningsprogram verkar det ju helt missriktat. Det jag kan tänka mig är att den som vill vänta med grundträningen till senare i vinter kan köra något sådant här under en period innan dess för att fokusera på teknik och styrka.
Quote from Funbeat user on 17 October 2013, 22:26Ja personligen vill jag köra mer, lugnare, långa intervaller, backe etc nu och inte fartmaxa. Det spar jag tills vinterisen smält och benen blir fulla av ystert vårspring. 🙂
Ja personligen vill jag köra mer, lugnare, långa intervaller, backe etc nu och inte fartmaxa. Det spar jag tills vinterisen smält och benen blir fulla av ystert vårspring. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 11:22Ja, så mycket kan jag säga att det ser inte ut som mitt grundträningsprogram.
Antagligen är det något som Pontus är inne på att bygga upp styrkan innan grundlöpträningen börjar på allvar.
Ja, så mycket kan jag säga att det ser inte ut som mitt grundträningsprogram.
Antagligen är det något som Pontus är inne på att bygga upp styrkan innan grundlöpträningen börjar på allvar.
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 12:35Finns nog många vanejoggare som skulle bli väldigt mycket snabbare på upp till 10 km genom att köra ett sådant program några månader!
Känns inte lika bra som maraton-grund.
Finns nog många vanejoggare som skulle bli väldigt mycket snabbare på upp till 10 km genom att köra ett sådant program några månader!
Känns inte lika bra som maraton-grund.
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 12:36Å vi är ju redan så starka så det här kan vi hoppa över va? 😉 (H)
Å vi är ju redan så starka så det här kan vi hoppa över va? 😉 (H)
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 12:36Ja Anders, jag tycker det ser riktigt kul ut, men inte just nu. I vår kanske.... 🙂
Ja Anders, jag tycker det ser riktigt kul ut, men inte just nu. I vår kanske.... 🙂
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 18:04Tittade igen och ingressen "Siktar du mot GöteborgsVarvet, Stockholm Marathon". Då känns det för mig märkligt med "Löpning: 12 x 100m". För mig har aldrig farten varit det som hämmat mig på en mara.
Tittade igen och ingressen "Siktar du mot GöteborgsVarvet, Stockholm Marathon". Då känns det för mig märkligt med "Löpning: 12 x 100m". För mig har aldrig farten varit det som hämmat mig på en mara.
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 19:27Håller med.
Håller med.