Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOvanligt program?
You need to log in to create posts and topics.

12

Professionell träningsexpert eller vad det stod.

Jösses anåda.

12 x 100m i ett långdistansprogram är teknikträning. Om tanken är att det här är något man gör före grundträningen så är det kanske förklarligt. Men det är inte rätt. 🙂

Tanken kanske är att man ska göra något nytt (kanske roligt för vissa) som inte tar så mycket tid och kan göras mestadels inomhus okt-nov. Om valet står mellan att inte löpträna alls pga "en mängd bekväma orsaker, motivation etc." eller följa detta progra

Ja så kan det vara och att ha kul är ju aldrig fel. 🙂

Oskar, så kan det nog vara. Men det är lite konstigt att det då inte presenterades med en kommentar i stil med "Här har du ett lite annorlunda grundträningsprogram för dig som vill prova ett nytt upplägg, med fokus på fart i st f uthållighet". Typ.

Han förklarar det som så att löpteknik och styrka är viktigt för att senare hålla för det vi kallar grundträning. Jag säger inte att jag håller med men vad som är rätt och fel är individuellt... För vissa kanske detta är precis vad de behöver. Lära sig at

Det finns absolut fler sätt än ett att flå en katt. Det jag saknar är bara en kommentar nånstans om att detta inte är ett typiskt offseason-program, utan ett upplägg som skiljer sig från de flesta andras.

Håller med, men lägg till 3-8st distanspass i varierande farter så är det helt plötsligt en vettig grund.

12