Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningOW tävling i Växjö
You need to log in to create posts and topics.

hej alla simmare på FB. igår fick jag grönt ljus att starta en OW tävling i Växjö, yeah me!

datum är inte bestämt men det ska var i samband med Karl-Oskar dagarna och loppet heter Karl-Oskar simmet. Preliminär är datum den 2-3 aug eller 9-10 aug. Mer

Kalmar kanalsim i somras fördelade det sig anmälningarna 72st på 900m och 92st på 1800m.
Personligen föredrar jag nog 750/1500, då kan man fega sig på en 750m 😉

1500 och 3000 kanske? Det måste ju vara lite utmaning, och inte ta slut för snabbt.

Och på tal om Kalmar kanalsim vore det väl elegant att inte köra samma helg i Växjö?

Eftersom många OW-lopp är runt 3000 vore det egentligen lite kul med ett lopp på 750 eller 1500. Men om man är utsocknes så vill man tycka att det är värt att åka dit. Det känns som väldigt mycket resa för 750 meter. Så 2000 kanske är en bra kompromiss?

Johanna: vi kommer att har två distanser. jag undra bara vilka distanser en motionär är ut efter tex 1000m eller 1500m? och sedan vilka är den kortaste distans mer rutinerade OW simmare skulle resa till Växjö. Jag skulle inte köra mer än 2 timmar för e

Om jag ska åka till Växjö så vill jag se ett 5000 m lopp. Det är utmaning och kanske en kortare variant på 2500-3000m för motionärer som vill prova på?

Eftersom det skall gå när det är en stor familjedag så skulle jag satsa på någon kortare variant för "vanliga" motionärer, men din och organisationens målsättning kanske är att locka rutinerade OW-simmare.

Nej, målsättning är att locka både och. Man har en kortare lopp som tex 1000m vilket jag skulle påstå de flesta motionär klara utifrån vad jag har sett på simhallen när bassäng är öppna för allmänhet, 40 längder i en 25m bassäng.

om man kolla på antal

Kanske skall lägga in tävlingen lite tidigare när det inte är jätte mycket OW?
Men vad vet jag....