Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningOW tävling i Växjö
You need to log in to create posts and topics.

ja, jag känner till det, simmade i 2007 och sen simmade jag i Västerås dagen efter. Bra samarbete då man kunde resa ditt och köra två olika lopp på samma helg.

men jag ska var i Kalmar den helgen i år. har tänkte att köra sprint på torsdag och göra stu

Jag hoppas att har allt information på plats i slutet av feb.

men det ser mer och mer ut som vi kommer att har vår tävling lördag den 10 aug.

jag har varit i kontakt med Växjö Citysamverkan AB som driver Karl-Oskar dagarna och de har varit positiv till

1000 m + 3860 m låter jättebra tycker jag! Sen kan det kanske vara lite svårt rent praktiskt att göra en bana som är sådär exakt i antal meter, beroende på hur det ser ut längs med banan (start- och stoppplatser).

3860 meter är en distans jag gärna skulle vilja prova på tävling. Det är bra inför framtiden att veta ungefär hur lång tid den tar.

Men då vet du ju snarare exakt hur lång tid det tar.

Jo, det är klart 🙂
Men den tiden gäller ju bara just den dagsformen och under just de förhållandena. Det jag är ute efter är att få veta ungefär hur lång tid min simning skulle ta på en Ironman.

Nu har jag läste lite mer om Karl-Oskar och Kristina och fundera över 1850m som en av distanser eftersom de reste 1850 och tävling är under karla-Oskar dagarna

ahhhhhhh du är så jäkla smart ryan:-)
Det är kanon ju!!!!

En Halv-Karl Oskar = 925m (eller runda upp till 1000m)
En (vanlig) Karl Oskar = 1850m (exact; tillräckligt nära en HIM distans)
En dubbel Karl Oskar = 3700m (eller runda up till en exact IM distance?)

Then you have your motionär, challenge and super chal

Kul idé! Alltid bra knyta upp det till något - super med både historia och klassiska distanser.