Quote from Guest on 25 June 2012, 08:49Hejsan,
Har en Scott speedster s20 (karbonsadelstolpe) som jag cyklar till jobbet med. Eftersom min rygg inte riktigt pallar laptop och två lunchlådor i 45 km så behöver jag en annan lösning.
Vad tror ni, kan man fästa en pakethållare på sadelstolpen o
Hejsan,
Har en Scott speedster s20 (karbonsadelstolpe) som jag cyklar till jobbet med. Eftersom min rygg inte riktigt pallar laptop och två lunchlådor i 45 km så behöver jag en annan lösning.
Vad tror ni, kan man fästa en pakethållare på sadelstolpen o
Quote from Rasmus Olsson on 25 June 2012, 08:59Ska du ha en pakethållare så köp en cyclocross. Räcern kommer implodera bara du visar en pakethållare i dess närhet.
Ska du ha en pakethållare så köp en cyclocross. Räcern kommer implodera bara du visar en pakethållare i dess närhet.
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 09:37Nja, implodera är väl att ta i. Men det kommer sannerligen inte se ut som en racer...
Ny cykel är nog inte riktigt motiverat för att få plats med en laptop. Då är det nog billigare att köpa ny dator och ställa på jobbet istället...
Nja, implodera är väl att ta i. Men det kommer sannerligen inte se ut som en racer...
Ny cykel är nog inte riktigt motiverat för att få plats med en laptop. Då är det nog billigare att köpa ny dator och ställa på jobbet istället...
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 10:37Du får ju en hävarm, så belastningen på stolpen blir större än om du har lasten på ryggen. Gissningsvis borde det gå bra hållfasthetsmässigt så länge du inte drar fast den för hårt och därmed skadar laminatet.
Antingen klarar stolpen lasten eller inte. D
Du får ju en hävarm, så belastningen på stolpen blir större än om du har lasten på ryggen. Gissningsvis borde det gå bra hållfasthetsmässigt så länge du inte drar fast den för hårt och därmed skadar laminatet.
Antingen klarar stolpen lasten eller inte. D
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 13:10- Byt till en alu-stolpe!?
- Varför måste du ha med dig en tung laptop tor jobbet?
Det finns lätta externa hårddiskar och minneskort som rymmer mycket.
- Själv har jag en cykelcross med stor styrväska och en plastpakethållare
fastsatt i sadelstolpen
- Byt till en alu-stolpe!?
- Varför måste du ha med dig en tung laptop tor jobbet?
Det finns lätta externa hårddiskar och minneskort som rymmer mycket.
- Själv har jag en cykelcross med stor styrväska och en plastpakethållare
fastsatt i sadelstolpen
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 13:16Jo alustolpe är ju ett alternativ. Laptopen måste jag ha med mig eftersom jag jobbar ganska konstiga tider, både hemma och på jobbet. Har dock minimerat packningen så till vida att jag har skor och ombyte på jobbet. Så det är egentligen bara datorn som be
Jo alustolpe är ju ett alternativ. Laptopen måste jag ha med mig eftersom jag jobbar ganska konstiga tider, både hemma och på jobbet. Har dock minimerat packningen så till vida att jag har skor och ombyte på jobbet. Så det är egentligen bara datorn som be
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 13:19Har du råd så kan en liggcykel vara ett bra alternativ. Jag klarar inte mer än ett par mil på vanlig cykel, på liggcykel känner jag inte av ryggproblem alls 🙂
Dessutom så går det snabbare när man cyklar själv.Ett par veckors inlärningsperiod behövs doc
Har du råd så kan en liggcykel vara ett bra alternativ. Jag klarar inte mer än ett par mil på vanlig cykel, på liggcykel känner jag inte av ryggproblem alls 🙂
Dessutom så går det snabbare när man cyklar själv.
Ett par veckors inlärningsperiod behövs doc
Quote from Funbeat user on 26 June 2012, 19:57Jag är supernöjd med Kombon:
- Topeak MTX Pakethållare
- Topeak MTX Skärm
- Topeak MTX datorväskaJag köpte det för två år sedan och det funkar jättwbar, se bloginlägget jag gjorde då: http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=64370
Bild, se här: htt
Jag är supernöjd med Kombon:
- Topeak MTX Pakethållare
- Topeak MTX Skärm
- Topeak MTX datorväska
Jag köpte det för två år sedan och det funkar jättwbar, se bloginlägget jag gjorde då: http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=64370
Bild, se här: htt
Quote from Funbeat user on 27 June 2012, 00:07Jag vill ha foppatofflor med spd-sl på, finns det?
Jag vill ha foppatofflor med spd-sl på, finns det?
Quote from Mikaela Lexén on 27 June 2012, 09:48>Per
Inte Foppatofflor, och inte spd-sl, men inte långt ifrån... 🙂
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=10&extra=&Ref=&funk=visa_artikel&artnr=SHI0548-37r
>Per
Inte Foppatofflor, och inte spd-sl, men inte långt ifrån... 🙂
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=10&extra=&Ref=&funk=visa_artikel&artnr=SHI0548-37r