Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPakethållare till racer
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan,

Har en Scott speedster s20 (karbonsadelstolpe) som jag cyklar till jobbet med. Eftersom min rygg inte riktigt pallar laptop och två lunchlådor i 45 km så behöver jag en annan lösning.

Vad tror ni, kan man fästa en pakethållare på sadelstolpen o

Ska du ha en pakethållare så köp en cyclocross. Räcern kommer implodera bara du visar en pakethållare i dess närhet.

Nja, implodera är väl att ta i. Men det kommer sannerligen inte se ut som en racer...

Ny cykel är nog inte riktigt motiverat för att få plats med en laptop. Då är det nog billigare att köpa ny dator och ställa på jobbet istället...

Du får ju en hävarm, så belastningen på stolpen blir större än om du har lasten på ryggen. Gissningsvis borde det gå bra hållfasthetsmässigt så länge du inte drar fast den för hårt och därmed skadar laminatet.

Antingen klarar stolpen lasten eller inte. D

- Byt till en alu-stolpe!?
- Varför måste du ha med dig en tung laptop tor jobbet?
Det finns lätta externa hårddiskar och minneskort som rymmer mycket.
- Själv har jag en cykelcross med stor styrväska och en plastpakethållare
fastsatt i sadelstolpen

Jo alustolpe är ju ett alternativ. Laptopen måste jag ha med mig eftersom jag jobbar ganska konstiga tider, både hemma och på jobbet. Har dock minimerat packningen så till vida att jag har skor och ombyte på jobbet. Så det är egentligen bara datorn som be

Har du råd så kan en liggcykel vara ett bra alternativ. Jag klarar inte mer än ett par mil på vanlig cykel, på liggcykel känner jag inte av ryggproblem alls 🙂
Dessutom så går det snabbare när man cyklar själv.

Ett par veckors inlärningsperiod behövs doc

Jag är supernöjd med Kombon:
- Topeak MTX Pakethållare
- Topeak MTX Skärm
- Topeak MTX datorväska

Jag köpte det för två år sedan och det funkar jättwbar, se bloginlägget jag gjorde då: http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=64370

Bild, se här: htt

Jag vill ha foppatofflor med spd-sl på, finns det?

>Per
Inte Foppatofflor, och inte spd-sl, men inte långt ifrån... 🙂
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=10&extra=&Ref=&funk=visa_artikel&artnr=SHI0548-37r