Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPakethållare till racer
You need to log in to create posts and topics.

Linus, är det en sadelstolpe i karbon du har där? Låter som en ganska bra lösning i mina öron. Förstår att många är allergiska mot pakethållare på racercyklar, men dom cyklar väl inte heller 80+ km/dag med ryggsäck 😉

Man ska nog sätta den nära ramen i

Nu vet jag inte dina förutsättningar men med vpn mot datorn på jobbet kan man jobba "anywhere"... Dvs, ställ upp en på jobbet och lämna laptopen hemma

Köp en rejäl sadelväska( Carradice) så slipper du vikten på ryggen.

Per: nej, det är inte sadelstolpe i karbon. Alu tror jag.

Bry dig inte om vad folk skriver. Många här förstår inte att andra människor har andra behov än de själva.
Sätt på en traditionel pakethållare med klämmor. Det har jag själv kört med i 2 år.
Finns lättvikts.

Då är det dumt att ställa frågor i forumet.

Fördelen med den lösning jag har och nämnde ovan är att datorväskan (och därigenom datorn) sitter stenhårt fast i pakethållaren. Jag kör lätt kullerstensgator i 35-40 km/h utan att behöva vara rädd att datorn lossnar.

35-40 km på kullerstensgator låter vådligt varesig man har dator på pakethållaren eller ej! Inget att rekommendera med en racer!

Jaså, varför inte? Min Specialized Roubaix funkar finfint i det sammanhanget. Med datorväska bakpå.

Grattis! Hoppas att det inte dyker upp en fotgängare eller bil framför dig i så fall!