Quote from Guest on 30 August 2010, 19:28Hej träningsvänner!
En annan stackare har dragit på sig en nästan tre veckor lång influensaliknande som nu är på väg att försvinna, äntligen.
Jag har på tok för få mil i benen och känner stor respekt för 30 km utan rätt träning. Min grundkondition i öv
Hej träningsvänner!
En annan stackare har dragit på sig en nästan tre veckor lång influensaliknande som nu är på väg att försvinna, äntligen.
Jag har på tok för få mil i benen och känner stor respekt för 30 km utan rätt träning. Min grundkondition i öv
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 19:38Långa backintervaller. Lite styrka borde du hinna få upp på fyra veckor.
Långa backintervaller. Lite styrka borde du hinna få upp på fyra veckor.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 20:32Björn, jag vet inte hur det är med dig men jag brukar äta pasta när jag är förkyld. Känns liksom bra. Nu är din förkylning på upphällningen men det är väl viktigt att du inte blir förkyld igen. Så ät bra och sov ordentligt är mitt tips. PS. Har inte sprun
Björn, jag vet inte hur det är med dig men jag brukar äta pasta när jag är förkyld. Känns liksom bra. Nu är din förkylning på upphällningen men det är väl viktigt att du inte blir förkyld igen. Så ät bra och sov ordentligt är mitt tips. PS. Har inte sprun
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 21:54Ta det lugnt och var utvilad när Du kommer till loppet. Visst är det roligt att kunna springa runt men det går faktiskt att gå bitar också. För dig är det väl viktigast att genomföra det för att klara klassikern. Tog mig själv runt förra året med för få m
Ta det lugnt och var utvilad när Du kommer till loppet. Visst är det roligt att kunna springa runt men det går faktiskt att gå bitar också. För dig är det väl viktigast att genomföra det för att klara klassikern. Tog mig själv runt förra året med för få m
Quote from Catharina Brattlin on 30 August 2010, 22:09Jag är ingen expert på något sätt, men jag tror att Du behöver få de mil Du kan få i benen innan loppet. Satsa på att springa några längre pass sista tiden. Ta t ex ett pass i veckan och förläng det med några km varje gång och sänk farten, så borde det gå
Jag är ingen expert på något sätt, men jag tror att Du behöver få de mil Du kan få i benen innan loppet. Satsa på att springa några längre pass sista tiden. Ta t ex ett pass i veckan och förläng det med några km varje gång och sänk farten, så borde det gå
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 08:31Vill du köra backar så kör inte backintervaller utan vanliga kuperade pass. Är du orolig för backarna kan det vara mentalt bra och väldigt mycket sitter i skallen. Tycker du att du är dåligt förberedd påverkar det resultatet. Kör pass utan att krokna helt
Vill du köra backar så kör inte backintervaller utan vanliga kuperade pass. Är du orolig för backarna kan det vara mentalt bra och väldigt mycket sitter i skallen. Tycker du att du är dåligt förberedd påverkar det resultatet. Kör pass utan att krokna helt
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 08:47Björn, Jag tycker du ska satsa på distans nu sista tiden, varva in nått pass med lite mer fart men precis som det har sagts tidigare här är det nog för hög skaderisk med intervallpass.
Kör ganska mycket fram till sista veckan, då tar du det lugnt, klä om
Björn, Jag tycker du ska satsa på distans nu sista tiden, varva in nått pass med lite mer fart men precis som det har sagts tidigare här är det nog för hög skaderisk med intervallpass.
Kör ganska mycket fram till sista veckan, då tar du det lugnt, klä om
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 08:52Träna på att springa sakta länge. Jag skull ehelt skippa fartträning och koncentrera mig på att få lite mer distans i benen. Vad är det värsta som kan hända om du inte är rätt tränad? Du får gå en del gånger på loppet? Runt kommer man väl alltid?
Värre om
Träna på att springa sakta länge. Jag skull ehelt skippa fartträning och koncentrera mig på att få lite mer distans i benen. Vad är det värsta som kan hända om du inte är rätt tränad? Du får gå en del gånger på loppet? Runt kommer man väl alltid?
Värre om
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 22:25Hej Alla, tack för alla smarta svar! Har du mer input så välkomnar jag gärna några tips till.
Hälsning
Björn
Hej Alla, tack för alla smarta svar! Har du mer input så välkomnar jag gärna några tips till.
Hälsning
Björn
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 22:29Alltså, långa backintervaller handlar inte om fart (då springer man för flackt eller kort 🙂 ) utan om att få upp lite styrka i benen. Jag vet itne om det hjälper, men styrka är väl det som kan tränas upp snabbast?
Alltså, långa backintervaller handlar inte om fart (då springer man för flackt eller kort 🙂 ) utan om att få upp lite styrka i benen. Jag vet itne om det hjälper, men styrka är väl det som kan tränas upp snabbast?