Quote from Guest on 16 April 2014, 14:46Behöver en ny pannlampa till löpträningen och har hittat två lampor jag tror kan passa mig. Jag har sedan tidigare goda erfarenheter av Silva men funderar på en aningen billigare lampa på grund av att 3000:- är mer än jag egentligen vill ge för en lampa.
Behöver en ny pannlampa till löpträningen och har hittat två lampor jag tror kan passa mig. Jag har sedan tidigare goda erfarenheter av Silva men funderar på en aningen billigare lampa på grund av att 3000:- är mer än jag egentligen vill ge för en lampa.
Quote from Funbeat user on 16 April 2014, 14:56Jag har en Silva XCL och är väldigt nöjd med den. Den är ganska stor och tung (jämfört med nyare LED-lampor), men den har ett bra ljus som fungerar utmärkt att springa/orientera/cykla/skida i.
Jag har bara använt en XXL–/kinalampa vid enstaka tillfällen
Jag har en Silva XCL och är väldigt nöjd med den. Den är ganska stor och tung (jämfört med nyare LED-lampor), men den har ett bra ljus som fungerar utmärkt att springa/orientera/cykla/skida i.
Jag har bara använt en XXL–/kinalampa vid enstaka tillfällen
Quote from Funbeat user on 16 April 2014, 15:04Hur är ljusstyrkan enligt dig, upplevde du Silvas lampa som mycket svagare?
Hur är ljusstyrkan enligt dig, upplevde du Silvas lampa som mycket svagare?
Quote from Funbeat user on 16 April 2014, 16:40Hej
Kan rekomendera Magicshine 872 http://www.xxl.se/cykel/cykeltillbehor/cykellampor/magicshine-mj-872-1600-multisport-och-cykellampa/p/1074571_1_style som ett bra/billigt val. Bättre dvs starkare och bredare ljusbild än 808:an. Tycker den fungerar alld
Hej
Kan rekomendera Magicshine 872 http://www.xxl.se/cykel/cykeltillbehor/cykellampor/magicshine-mj-872-1600-multisport-och-cykellampa/p/1074571_1_style som ett bra/billigt val. Bättre dvs starkare och bredare ljusbild än 808:an. Tycker den fungerar alld
Quote from Funbeat user on 17 April 2014, 08:11Kan också rekommendera MagicShine. Grymt bra ljus med bra ljus i hela synfältet. Springer mycket obanat på vintern och är i princip som att springa på dagen med den lampan. Dessutom fantastiskt prisvärd.
Kan också rekommendera MagicShine. Grymt bra ljus med bra ljus i hela synfältet. Springer mycket obanat på vintern och är i princip som att springa på dagen med den lampan. Dessutom fantastiskt prisvärd.
Quote from Funbeat user on 17 April 2014, 20:43Tack för alla goda råd, jag beställde två stycken pannlampor, Magicshine MJ872 1600 lumen samt SolarStorm X2 1600 lumen tillsammans med ett stadigare huvudfäste som tydligen ska passa bägge modellerna.
http://www.ledlysen.se/tillbehor/huvudfaste-pro-med-
Tack för alla goda råd, jag beställde två stycken pannlampor, Magicshine MJ872 1600 lumen samt SolarStorm X2 1600 lumen tillsammans med ett stadigare huvudfäste som tydligen ska passa bägge modellerna.
Quote from Funbeat user on 17 April 2014, 21:26Jag beställde min solarstorm från kina och fick betala ca 200, men å andra sida fick jag vänta nästan 6 månader... Trodde faktiskt att jag aldrig skulle få den, men plötsligt kom en avi i brevlådan 🙂
Jag tycker den är riktigt bra, ffa med tanke på prise
Jag beställde min solarstorm från kina och fick betala ca 200, men å andra sida fick jag vänta nästan 6 månader... Trodde faktiskt att jag aldrig skulle få den, men plötsligt kom en avi i brevlådan 🙂
Jag tycker den är riktigt bra, ffa med tanke på prise
Quote from Funbeat user on 17 April 2014, 22:23Om du kör med batteriet från Kina rekommenderar jag starkt att du slutar använda det och köper ett nytt från en EU baserad säljare. Skulle batteriet fatta eld till exempel i samband med laddning får du troligen inte ut särskilt mycket från försäkringen, o
Om du kör med batteriet från Kina rekommenderar jag starkt att du slutar använda det och köper ett nytt från en EU baserad säljare. Skulle batteriet fatta eld till exempel i samband med laddning får du troligen inte ut särskilt mycket från försäkringen, o
Quote from Funbeat user on 18 April 2014, 21:47Jag har sen tidigare 2 lampor från Kina och känner många andra orienterare som har dessa lampor. Jag har inte hört någon som har råkat ut för detta. Jag laddar bara när jag är hemma och har koll på batteriet. Men jag tror fortfarande att risken för detta
Jag har sen tidigare 2 lampor från Kina och känner många andra orienterare som har dessa lampor. Jag har inte hört någon som har råkat ut för detta. Jag laddar bara när jag är hemma och har koll på batteriet. Men jag tror fortfarande att risken för detta
Quote from Funbeat user on 18 April 2014, 23:56Nja, jag har haft två kinaladdare som exploderat. Den första rätt tyst med endast lite rökutveckling som följd. Den andra rejält, med en stor eldslåga som lämnade ett stort brännmärke på väggen. Därefter har jag undvikit lågprislampor. Försäkring gäller e
Nja, jag har haft två kinaladdare som exploderat. Den första rätt tyst med endast lite rökutveckling som följd. Den andra rejält, med en stor eldslåga som lämnade ett stort brännmärke på väggen. Därefter har jag undvikit lågprislampor. Försäkring gäller e