Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPannlampa för löpning
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag kör med denna
http://www.teknikmagasinet.se/produkter/sport-o-fritid/cykel/belysning/edison-labs-bike-and-headlight-1200lm
ljuset är fantastiskt pannbandet funkar. Man kan säkert beställa precis samma lampa billigigare direkt från kina men 450 spänn

Har en MagicShine som jag använder till all löpning i mörker utomhus och en Petzl Myo RXP som funkar bra inomhus under strömavbrott... De kostar ungefär lika mycket och tycker inte min Petzl duger till mycket mer än att leta fram stearinljus under strömav

Har exakt samma kombo som dig Henrik och åsikterna är nog likadana. Jag tycker dock det funkar hyggligt att springa på väg med Petzl men så fort det blir stökigare terräng än så är den för klen. Har även en Bikeray H6 som ger betydligt bättre sken än Petz

Jag har oxå en Petzl Tikka xp. Springer väldigt sällan i terräng när det är mörkt, så det kan jag inte uttala mig om. Men på grusväg/asfalt funkar den fint. Om du har bra batterier får jag tillägga. Jag tyckte att mina blev rätt sega, så jag satte i ett g

Det är en sådan kina-lampa jag har och den gör jobbet! Visst det kanske inte är 2000 lumen men den lyser väldigt bra och inga som helst problem att springa i skogen när det är kolsvart ute.

"något som funkar för stigar och obelysta vägar"

Det beror på hur stigarna ser ut. Dessutom på dina ögon - mörkerseende varierar mellan olika individer och olika åldrar.

För bilvägar och fina stigar "parkvägar" räcker vad som helst.

Jag springer mest p

Även om de är overkill för löpning på cykelbanor så kan jag varmt och innerligt rekommendera LedX. Jag har en Cobra II sedan tidigare och köpte nu en Kaa till sambon. Hon har den som cykellyse vid jobbpendling året runt. Jag har provat den på ett par löpt

12