Quote from Guest on 24 May 2011, 23:23Jag har berört det här tidigare men hittar inte tråden...
Min löpträning har byggt på 3 pass per vecka där det har varit 1 intervallpass, ett tröskelpass och ett distanspass i det berömda "snacktempot".
Jag har lite att jobba på, och när man vill mycket
Jag har berört det här tidigare men hittar inte tråden...
Min löpträning har byggt på 3 pass per vecka där det har varit 1 intervallpass, ett tröskelpass och ett distanspass i det berömda "snacktempot".
Jag har lite att jobba på, och när man vill mycket
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 23:33Hej Christian
Ser i din presentation att du har GV under 2 tim som ditt mål.
Du är välkommen att hänga med oss på din resa mot GV 2012 sub 2.http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=2693
MVH
Harald
Hej Christian
Ser i din presentation att du har GV under 2 tim som ditt mål.
Du är välkommen att hänga med oss på din resa mot GV 2012 sub 2.
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=2693
MVH
Harald
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 23:51Tack Harald, jag är redan medlem men var passiv deltagare i gruppen inför årets varv. Det ska bli ändring på det. 🙂
Min fråga om veckoupplägget kvarstår dock...
Tack Harald, jag är redan medlem men var passiv deltagare i gruppen inför årets varv. Det ska bli ändring på det. 🙂
Min fråga om veckoupplägget kvarstår dock...
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 08:23Läste i Runners world för ett tag sedan (jag är ganska ny som löpare och ny med tidningen) att det kunde vara svårt att få till alla pass när man tänker en vecka i taget. Tänk 14-dagarsintervaller så kanske det är lättare att få till fler pass.
Läste i Runners world för ett tag sedan (jag är ganska ny som löpare och ny med tidningen) att det kunde vara svårt att få till alla pass när man tänker en vecka i taget. Tänk 14-dagarsintervaller så kanske det är lättare att få till fler pass.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 08:48Christian, menar du att du redan springer ett långpass i veckan, eller vad omfattar ett "distanspass"?
Christian, menar du att du redan springer ett långpass i veckan, eller vad omfattar ett "distanspass"?
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 09:14@Jonas
Ja, ett långpass i snacktempo. Samt ett intervallpass och ett tröskelpass.
@Jonas
Ja, ett långpass i snacktempo. Samt ett intervallpass och ett tröskelpass.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 09:29Alltså... låt mig förtydliga. Jag fattar ju att man inte kan springa intervallpass varje dag utan att vila emellan, men det jag undrar är alltså om man kan squeeza in ett extra pass, kanske inte varje vecka men i alla fall varannan. Och då vill jag gärna
Alltså... låt mig förtydliga. Jag fattar ju att man inte kan springa intervallpass varje dag utan att vila emellan, men det jag undrar är alltså om man kan squeeza in ett extra pass, kanske inte varje vecka men i alla fall varannan. Och då vill jag gärna
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 09:43Allt är relativt. 24h vila är ganska mycket 🙂
Allt är relativt. 24h vila är ganska mycket 🙂
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 09:58Christian, i mina öron låter det som om du har tillräckligt med kvalitetspass på en vecka. Hade jag varit som du hade jag lagt till ytterliggare ett pass, Lätt distans, för att öka på mängden km per vecka.
Christian, i mina öron låter det som om du har tillräckligt med kvalitetspass på en vecka. Hade jag varit som du hade jag lagt till ytterliggare ett pass, Lätt distans, för att öka på mängden km per vecka.
Quote from Jonny Persson on 25 May 2011, 10:13Man kan springa både två och tre pass om dagen. OM man är tränad för det. Om du ser till att träna varannan dag så får du 4 pass ena veckan och 3 pass den andra veckan.
Man kan springa både två och tre pass om dagen. OM man är tränad för det. Om du ser till att träna varannan dag så får du 4 pass ena veckan och 3 pass den andra veckan.