Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPass/vecka
You need to log in to create posts and topics.

12

@Jonas
Vad menas med "lätt distans"? Snacktempo?

@Marcus
Ja, det förstår jag. Men då är ju frågan hur man som glad amatör ska veta om man kan träna två dagar i rad? Antar att det beror på hur man springer. Men om man tänker att jag springer 1 timme i sna

Så länge du lyssnar på din kropp så är det ju inget problem att löpträna två dagar i rad. Helst då om det ena passet är lite lättare.

Lätt distans "ska" vara något snabbare än långpassens fart, tror jag.

Rent generellt så nej, det bör inte vara några problem. Men jag brukar avhålla mig från att råda de jag inte känner till hur just de ska träna specifikt.

Om jag tar mig själv som exempel så när jag startade om med löpträningen efter många års uppehåll så

@Marcus
Tack för kloka råd. Vilka tecken ska man titta/känna efter för att förstå om man har, eller inte har, tillräcklig återhämtning mellan passen. Det är såna här saker som jag tycker är svårt när man inte har sakkunniga att fråga IRL...

Som nybörjare är det oerhört svårt att veta om man kör för mycket eftersom konditionen har en tendens att utvecklas snabbare än resten av kroppen så då tycker jag det är säkrare att skynda lite långsamt och att köra rätt styrt. Med tiden och erfarenheten

12