Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej hela kunskapspanelen! Ber om ursäkt för att jag lägger frågan här, men Skade-gruppen verkar helt död, så jag hoppas på hjälp härifrån. 🙂

Min son, nyss fyllda 15 år, 180 cm lång och 76 kg tung, tränar pingis, styrketräning med periodisering och spri

Följer med intresse.

Annars kan tränare, sjukgymnast osv vara ett tips. När LIllan fick ont i knät gick vi till sjukgymnast på vårdcentralen som gav henne övningar.
För min onda/frysta axel fick jag en hel del hjälp av att gå hos PT.

Hoppas ni hittar b

Bäst är att kontakta sjukgymnast för att säkerställa diagnos.
Vad gäller skadan så har du helt rätt, det går över och brukar inte bli några restsymtom. Får bara muskulaturen en chans att hinna växa i kapp det han har vuxit i skelettet så blir det bättre.

Jag hade hopparknä och fick övningar av sjukgymnast. De som funkade bäst var extensiv knäböj. Alltså hade jag vikt i famnen och böjde knät stående på ett ben. Sedan ställde jag mig upp igen med båda benen. Ibland hade jag hälen lite högre på en skivstångs

Sonen blev diagnosticerad med schlatterknä för några år sedan. Gick över av sig själv på ganska kort tid och på senare tid har han kunnat springa i princip obehindrat tror jag (inte alltid lätt att få ur honom sådant). Han är en bit yngre, fyller snart 13

Min son har också schlatter problem schlatterband verkar hjälpa medan man väntar på att "det snart går över".

Tack för input och tankar. 🙂

Min svåger är sjukgymnast och han bekräftade min"diagnos", att det var Schlatterknä och att det kommer att gå över av sig själv. Sonen har undvikit tunga knäböj och löpning, eftersom det har gjort för ont, men i övrigt så v