Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonPedaler
You need to log in to create posts and topics.

Någon som vet vad pedalerna heter där jag kan använda både mina spinningskor och triathlonskor? Alltså ena sidan på pedalen är för spinningskor och den andra sidan är för spd-sl.

Förmodligen har du SPD på spinningskorna? Kombinerad SPD och SPD-SL har jag aldrig hört talas om... Kombinerad "vanlig pedal" och SPD (s.k. pendlingspedal) har dock Shimano några stycken. Dock kanske inte att rekommendera på en racer eftersom dom är _tung

Hm, jaha. Shit, jag som trodde att jag kunde köra med både spinningskor och triathlonskor på samma pedal.
Så vad gör ni andra? Har ni ett par cykelskor som ni tränar med och ett par triathlonskor när ni tävlar? Båda med fäste för spd-sl antar jag?

Kör bara med SPD. Inte direkt optimalt men det funkar. Har 4 cyklar, 2 racer varav en med kombi, en MTB med SPD samt en hybrid med kombi. Skulle väl behöva ett par skor till med Speedplay e dyl till racern

Är inte speciella triathlonskor lite överkurs?

Jag har flera par cykelskor. För spinning och MTB har jag SPD, på racern har jag landsvägsskor med Look Keo och när jag tävlar i triathlon har jag mina triathlonskor som också har Look Keo.

Triathlonskor är kanske överkurs för den som precis börjat med t

Absolut bör man ha rätt sko och rätt pedaler för rätt cykling. Jag har en kompromiss och få leva med att det inte är optimalt, möjligen på hybriden och i spinningsalen

Nu är väl triathlonskor lite av en kompromiss i sig.

Triathlon är en kompromiss.

> Springa med cykelskor är ingen höjdare, så jag vill
> definitivt inte vara utan mina tri-dojjor på tävling.

Ursäkta en n00b men... Kan man alltså springa med triathlonskor? Hur sitter de fast i pedalen i så fall? Och är det särskilda triathlonpedaler