Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonPedaler
You need to log in to create posts and topics.

Kan, kan man väl(hihi) men detta forum är fantastiskt. För ett år sedan hade jag inte så mycket koll på triathlon. MEN NU:-)
Jo, det jag skulle svara på...hrm.... man springer tydligen inte i triathlonskorna. Byter till löpardojor med snabbsnörning, lock

Drivna triathleter hämtar cykeln och springer barfota med den i växlingsområdet, hoppar upp på den och stoppar efter att ha trampat upp lite fart sedan fötterna i skorna som hela tiden har suttit fast i pedalerna. Triathlonskor är speciellt anpassade för

Konstigt att ingen ännu uppfunnit skor som både går att cykla och springa i. Gammeldags fotburar på pedalerna ger väl inte rätt typ av kraft i cyklingen antar jag.

Behövs inga skor för att springa, men reglementet sätter kanske stopp för barfotalöpare.

Gamamldags fotburar (kanske i lite ny förbättrad modell) kanske skulle vara en smart idé för tri-sprintar ... finns tid att tjäna där!

Cykling och löpning kräver lite olika typer av skor. I cyklingen vill du ju ha en så hård sula som möjligt för att få ut kraften i pedalerna. Racerpedaler är ju inte speciellt stora, så om du har för mjuka skor trampar du igenom. Stenhårda skor går inte a

Körde mitt första Triathlon i Sala förra året och tog gooood tid på mig i växlingarna för att få det rätt, inte snabbt. Det gick ändå under 5 timmar. Så jag tvivlar på att man initialt ska försöka göra detta till prio. Jag hade vanliga cykelskor med SPD,

"Fotburar"? Det heter clips!

Inte korg? 😉

Korg är ett Synth-märke

Edit: BILD:http://www.shopncsx.com/images1/products/detail/korg_ds10_shop.gif