Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 12:05Åtminstone på mina mtb-skor så är sulan av hårdplast. Om jag köper den pedalen som Håkan tipsar om så är det inga problem att kapa&slipa sulan med min dremel, ifall det skulle behövas.
Åtminstone på mina mtb-skor så är sulan av hårdplast. Om jag köper den pedalen som Håkan tipsar om så är det inga problem att kapa&slipa sulan med min dremel, ifall det skulle behövas.
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 13:02Säger som Daniel och David:
Speedplay Zero !
Säger som Daniel och David:
Speedplay Zero !
Quote from Berit Bengtson on 20 June 2011, 13:19Daniel Ridings undrade:
> MTB-skor har oftast grova mönster under.
> Tanken med en liten plattform runt SPD-fästet ser ut att
> vara för tämligen släta skor.Om du kollar så har de flesta MTB-skor en platt del av (gummi)sulan närmast klossen.
Syns här:
Daniel Ridings undrade:
> MTB-skor har oftast grova mönster under.
> Tanken med en liten plattform runt SPD-fästet ser ut att
> vara för tämligen släta skor.
Om du kollar så har de flesta MTB-skor en platt del av (gummi)sulan närmast klossen.
Syns här:
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 22:36Går i pedalköpartankar, och det lutar åt Speedplay Zero.
Är det stor skillnad,och isåfall på vilket sätt, mellan cromolly och rostfritt?
Går i pedalköpartankar, och det lutar åt Speedplay Zero.
Är det stor skillnad,och isåfall på vilket sätt, mellan cromolly och rostfritt?
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 10:50Nej, det är ingen stor skillnad.
Den största är det man kan se och den ena väger några gram mer.
En annan skillnad är att rostfritt tillverkas i USA och ChromA i fjärran östern. Spelar förmodligen ingen roll.
Nej, det är ingen stor skillnad.
Den största är det man kan se och den ena väger några gram mer.
En annan skillnad är att rostfritt tillverkas i USA och ChromA i fjärran östern. Spelar förmodligen ingen roll.
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 11:05Olika axellängd?
Olika axellängd?
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 11:24På de svarta skavs färgen bort på har jag läst här på FB.
Titaniumaxlar går att köpa billigt på ebay har jag också läst.http://sporting-goods.shop.ebay.com/Pedals-/36138/i.html?Brand=Speedplay&rt=nc&LH_ItemCondition=1000&_dmpt=Cycling_Parts_Accessories&
På de svarta skavs färgen bort på har jag läst här på FB.
Titaniumaxlar går att köpa billigt på ebay har jag också läst.
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 21:02Jag har flera par Speedplay Zero, bl.a. även de svarta. Efter något år har ingen färg skrapats bort. Jag har inte mätt, men jag är rätt säker på att alla har samma axellängd.
Jag har flera par Speedplay Zero, bl.a. även de svarta. Efter något år har ingen färg skrapats bort. Jag har inte mätt, men jag är rätt säker på att alla har samma axellängd.
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 22:44Ok, tack för svaren.
Ingen större skillnad i körupplevelse för den extra femhundringen för rostfritt då, tolkar jag det som.
Ok, tack för svaren.
Ingen större skillnad i körupplevelse för den extra femhundringen för rostfritt då, tolkar jag det som.
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 08:00http://www.stevehoggbikefitting.com/blog/2011/06/addendum-to-road-pedals-which-are-best/
Välj å vraka..
Välj å vraka..