Quote from Guest on 30 March 2009, 10:55Hej
Busskortet går ut om en vecka och jag tänkte börja cykla på skrotracern till jobbet istället. Jag har drygt 15 km enkel resa. Tanken är att jag ska cykla iväg runt 7 på morgonen så det är kylskåpskallt ute, åtminstone ett tag till. Dessutom är det rä
Hej
Busskortet går ut om en vecka och jag tänkte börja cykla på skrotracern till jobbet istället. Jag har drygt 15 km enkel resa. Tanken är att jag ska cykla iväg runt 7 på morgonen så det är kylskåpskallt ute, åtminstone ett tag till. Dessutom är det rä
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 11:05Så här års funkar det bra med korta cykelbyxor (med blöja) under långa cykelbyxor (utan blöja). På överkroppen dubbla långärmade tröjor, den yttre cykelvarianten.
Balaklava har jag använt ett par gånger i vinter, nu är det verkligen överkurs.Jobbklädern
Så här års funkar det bra med korta cykelbyxor (med blöja) under långa cykelbyxor (utan blöja). På överkroppen dubbla långärmade tröjor, den yttre cykelvarianten.
Balaklava har jag använt ett par gånger i vinter, nu är det verkligen överkurs.
Jobbklädern
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 11:08Jag har några uppsättningar "kontorskläder" liggande på jobbet. så jag slipper släpa på väskor.
det jag cyklar i är mina ordinarie cykelkläder+endel årstidsanppasade kläder. långa tights, vindtätt jacka, underställströjja, tunn mössa, kraftiga handskar.
Jag har några uppsättningar "kontorskläder" liggande på jobbet. så jag slipper släpa på väskor.
det jag cyklar i är mina ordinarie cykelkläder+endel årstidsanppasade kläder. långa tights, vindtätt jacka, underställströjja, tunn mössa, kraftiga handskar.
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 11:23Ombyte, lunchlådor och annat nödvändigt för en lyckosam arbetsdag har den logistikintresserade lagrat upp på jobbet i förväg. Att cykla i arbetsmundering går fetbort. Korta+långa tajta byxor på benen, ett par bra funktionella tröjor på överkroppen.
Fött
Ombyte, lunchlådor och annat nödvändigt för en lyckosam arbetsdag har den logistikintresserade lagrat upp på jobbet i förväg. Att cykla i arbetsmundering går fetbort. Korta+långa tajta byxor på benen, ett par bra funktionella tröjor på överkroppen.
Fött
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 11:38Korta cykelbrallor med vintertights över (vinterlöptights eller skid-dito). Två långärmade tröjor - jag kör en standardunderställströja + en lite tjockare som är typ löp/skidyttertröja utan vindskydd. Handskar från Byggmax eller närmaste färg/byggaffär fö
Korta cykelbrallor med vintertights över (vinterlöptights eller skid-dito). Två långärmade tröjor - jag kör en standardunderställströja + en lite tjockare som är typ löp/skidyttertröja utan vindskydd. Handskar från Byggmax eller närmaste färg/byggaffär fö
Quote from Bengt Askerfelt on 30 March 2009, 12:25Jag är ingen van pendlare men cyklar ibland t.o.r jobbet. En metod är att cykla tisdag-torsdag och transportera ombyten och matlådor måndagar och fredagar med buss eller bil.
Jag blir för svettig för att inte duscha men vi har omklädningsrum med dusch oc
Jag är ingen van pendlare men cyklar ibland t.o.r jobbet. En metod är att cykla tisdag-torsdag och transportera ombyten och matlådor måndagar och fredagar med buss eller bil.
Jag blir för svettig för att inte duscha men vi har omklädningsrum med dusch oc
Quote from Rasmus Olsson on 30 March 2009, 13:13Hur mycket packning och matlådor släpar ni på eftersom det måste transporteras med bil? Jag har det med mig i min väska, bland trönignskläder å andra prylar.
Hur mycket packning och matlådor släpar ni på eftersom det måste transporteras med bil? Jag har det med mig i min väska, bland trönignskläder å andra prylar.
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 14:46När jag ska cykla direkt till kund kör jag med tunna överdragskläder och salomonskor som tål lite vatten, sen avmaskering innan mötet. Jag struntar i om jag blir svettig, det är bara naturligt. En vattentät dataväska från NF hjälper till för den där sport
När jag ska cykla direkt till kund kör jag med tunna överdragskläder och salomonskor som tål lite vatten, sen avmaskering innan mötet. Jag struntar i om jag blir svettig, det är bara naturligt. En vattentät dataväska från NF hjälper till för den där sport
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 15:19Nä, inte måste jag transportera grejorna med bil, men eftersom jag inte lyckas pussla in 2x50k pendelhojande i vardagen med skola, dagmamma och jobbtider och annat varje dag så tycker jag att jag lika gärna kan frakta grejor när jag kör bil så kan jag fok
Nä, inte måste jag transportera grejorna med bil, men eftersom jag inte lyckas pussla in 2x50k pendelhojande i vardagen med skola, dagmamma och jobbtider och annat varje dag så tycker jag att jag lika gärna kan frakta grejor när jag kör bil så kan jag fok
Quote from Anders Wallerstedt on 31 March 2009, 14:58Långa tights _under_, korta cykelbyxor _över_.
Underställ och långärmad cykeltröja.
Tunna skoöverdrag.
Långa tights _under_, korta cykelbyxor _över_.
Underställ och långärmad cykeltröja.
Tunna skoöverdrag.