Quote from Guest on 20 March 2010, 12:29Dags att lägga in regelbunden 4x4 minuter självbedrägeri på schemat?
http://www.physorg.com/news188205906.html
Dags att lägga in regelbunden 4x4 minuter självbedrägeri på schemat?
Quote from Funbeat user on 20 March 2010, 12:39Varför är jag inte ett dugg förvånad 🙂
Varför är jag inte ett dugg förvånad 🙂
Quote from Håkan Öhling on 20 March 2010, 14:10Vad skönt. Då kan man ta i mer fast man inte kan! Använde det idag på trainern när jag kände mig helt slut 🙂
Detta kan ju också förklara hur man kan prestera så mycket bättre på tävling än träning. Då är det ju en annan mental inställning.
Vad skönt. Då kan man ta i mer fast man inte kan! Använde det idag på trainern när jag kände mig helt slut 🙂
Detta kan ju också förklara hur man kan prestera så mycket bättre på tävling än träning. Då är det ju en annan mental inställning.
Quote from ellen olsson on 20 March 2010, 14:59Joe Friel m.fl. brukar räkna med ett par procent extra på tävling.
Joe Friel m.fl. brukar räkna med ett par procent extra på tävling.
Quote from Funbeat user on 20 March 2010, 15:39Är det inte skillnad på träning o tävling?
Är det inte skillnad på träning o tävling?
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 15:28"Orken är som en tandkrämstub. När man tror att det är helt slut, kan man alltid klämma fram en liten gnutta till" (okänd multisportare)
Eller det faktum att 400m häck-löpare med träben faktiskt tar sig i mål, trots att det står häckar ivägen, och kroppe
"Orken är som en tandkrämstub. När man tror att det är helt slut, kan man alltid klämma fram en liten gnutta till" (okänd multisportare)
Eller det faktum att 400m häck-löpare med träben faktiskt tar sig i mål, trots att det står häckar ivägen, och kroppe
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 15:52Fast på 400m är det ju mjölksyran som begränsar, inte psyket.
På långdistans klarar kroppen däremot mer än psyket.
Fast på 400m är det ju mjölksyran som begränsar, inte psyket.
På långdistans klarar kroppen däremot mer än psyket.
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 15:59Förvisso, men i mål tar man sig, så då måste ju psyket vara med... fast visst, det är ju lättare när man ser mållinjen där borta, bara liiite till...
Det upptäcker man hela tiden på crossfit-passen. "Nu är jag helt slut/jag dör/hjälp" Fast nog f-n klarar
Förvisso, men i mål tar man sig, så då måste ju psyket vara med... fast visst, det är ju lättare när man ser mållinjen där borta, bara liiite till...
Det upptäcker man hela tiden på crossfit-passen. "Nu är jag helt slut/jag dör/hjälp" Fast nog f-n klarar
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 16:25När jag lumpade fick vi lära oss, angående hur mycket man orkar, att 25 % är vad mamma tror att man orkar, 50 % är vad man själv tror att man orkar, 75 % är vad befälen tror att man orkar och 100 % är, förstås, vad man faktiskt orkar.
När jag lumpade fick vi lära oss, angående hur mycket man orkar, att 25 % är vad mamma tror att man orkar, 50 % är vad man själv tror att man orkar, 75 % är vad befälen tror att man orkar och 100 % är, förstås, vad man faktiskt orkar.
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 16:30Jag gissar helt fritt att vägen runt det artikeln beskriver är att uppleva mindre ansträgning vid given intensitet, inte att tåla högre dito.
Skillnaden kan till exempel vara att lära sig slappna av istället för att uthärda svartnad blick.
Jag gissar helt fritt att vägen runt det artikeln beskriver är att uppleva mindre ansträgning vid given intensitet, inte att tåla högre dito.
Skillnaden kan till exempel vara att lära sig slappna av istället för att uthärda svartnad blick.