Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPigga ben?
You need to log in to create posts and topics.

12

Lite reflektioner.
Jag minns personligen inte när jag sist hade ett pass med tunga ben. Jag löper nu 3-4 ggr/v, just nu 30-50 km/v och har ökat träningsdosen kraftigt denna säsong, jag kör (lätt) styrka ben 1-2 ggr/v ibland och tränade i våras bodypump m

Frk Polo, om du kör 3 hårda pass om veckan kan det bli slitigt. Försöker du slå ditt pers varje gång du är ute?

Håller med Mikael. Intervaller ger pigga ben. Vila har aldrig gett mig detta.

Annelie: Jag tycker även dina tankar är intressanta och skall både testa det och tipset om att anteckna och se kopplingar. 🙂
Tack.

Kör du en benstyrka, ett intervallpass och ett tempopass i veckan. Samt ett komfortpass?

Jaha så du känner pigga ben vid komforttempo men drar på dig mjölksyra när du vill springa fortare. Du tjänar mycket på att börja passet med en bra uppvärmning innan du springer fort då det blir mindre risk för tidig mjölksyra.

Intervaller har ju nämnts

Magnus: nej 🙂 det är olika såklart. Olika pass olika gånger och olika veckor. Inte samma schema varje vecka. Beroende på hur jag känner mig, hur träningen sett ut i övrigt och hur mycket tid jag har på mig. Ja, så som man gör, antar jag. Ska jag vara ärl

12