Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPIGGELINARE!!
You need to log in to create posts and topics.

Ja va rätt ny på P. men kommer nog att köra här också - kan väl ha samma grupp här typ??

gick med här i dag men är med i båda än så länge

Jag är inte mest aktiv i löpningsgruppen men kommer från piggelin 🙂

Hej

eftersom det är löpning och ni verkar vara insatt i det....Nu är det här hos mig ca 12-14 minus grader på kvällarna och det är ju inte ideal läge att springa då....

Jag undrar: Hur kallt kan det vara utan att man riskerar att ta skada under en löpt

Det kan nog vara rejält kallt innan man tar skada. Tänk bara på alla skidåkare och hur kallt det är när det tävlar/tränar. Varm blir man ju av att röra på sig. Ett tips kan väl vara att klä sig vindskyddad på framsidan av kroppen så håller man borta mycke

Jag brukar se till att klä mig ordentligt och ha en halsduk (har en sån man drar ner över huvet och som sitter kvar ordentligt kring halsen). Har sprungit ner till -15 utan större problem, tar det bara lite lugnare så att man inte behöver andas så väldans

Ok då antar jag att jag kan ge mig ut om det ligger under -10 ialf om jag klär mig smart.
Vill verkligen komma igång men inte få lunginflammation på kuppen eller nåt sånt..Elitskidåkare måste väl ändå ha tränat sina lungor(eller vant dem ialf) vid väldli

Är man orolig kan man ju köpa en luftväxlare (tror jag det kallas). Men då måste man ju kuta runt med den i käften, vilket kanske är lite trist.

Om det är någon som missat så finns det nu en grupp som heter "Piggelinare" så att vi kan samlas oavsett vilken sport vi håller på med. (alla är ju inte löpare på Piggis)

Så kan vi stötta varandra om vi känner oss lite vilse här bland alla nya färger och

Lungorna klarar -15 om du inte redan innan har en infektion kring andningsvägarna. Varma syntetunderställ (EJ BOMULL!!!) som andas, ett fleece lager (tunt) och vindtygskläder så blir du lagom varm.

Oftast klär man sig för varmt istället. Man ska frysa li