Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumYogaPilates vs yoga
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Jag brukar träna yoga framför videon och tycker det är kul och skön träning, men nu kan jag den här yoga-videon utan och innan (Casall Poweryoga). Funderar på att testa pilates istället, är det nån som har tips på bra pilates-video? Vad är skillnaden

Jag har inte testat ren pilates men tror det är mer mage och rygg träning vad jag förstår. Jag har också cassalls träningsvideo, men de har ju en tvåa har du den med? Men gå till http://www.pricerunner.se och jämför priser på videos. Jag tror att stadium/cassall

Är det inte lite yoga utan meditation? Och mer inriktat på sjukgymnastik från början, mkt coreträning som sagt?

I senaste numret av tidningen I Form medföljer en liten pilates-DVD. Det kanske kan vara något, för att få en känsla för vad träningen innebär?

/Jennie 🙂

Jo, det är mkt bäckenvipp och mage, men den heter specifikt pilates för plattare mage så andra pilatesövningar än för bålen är knappast med.

Kunde inte låta bli och köpa iform och få pilates-dvdn, nu har jag kört det korta passet på den och jag är lite besviken. Det var lite för lätt, kändes inte som det tog nånstans. Men jag ska pröva det längre passet och ge det några chanser.
Sen blir jag l

jag kan bli vansinnigt trött på alla s k hälsobilagor och tidningar som BARA handlar om hur man (jag) ska gå ner i vikt och bli smalare eller plattare ... jag vill orka mer och må bättre!

Jag har själv aldrig kört pilates, inte hunnit med cd:noch nu är j

jag undrar varöfr alla tidningar är så trista och allmänna, skulle vilja ha mer fartfylld diskussion och varierat, om d e t ex har spa-special ska det inte vara basic utan mer ingående så att de som vet mkt kan få nytta av det med, osv.

Kan ju vara för att de som skriver inte vet så mkt, så att hålla det allmänt förhindrar de värsta grodorna?
Elakt jag vet, men alla jag känner brukar säga att handlar det om ngt de kan så nog hittar de fel, då kan man väl anta att felprocenten är rätt hö

sant - trist - men sant.

12